کلاس آموزش داوری دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی  برگزار شد

کلاس آموزش داوری درجه سه به همت هیات بسکتبال شهرستان تبریز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی  برگزار شد

کلاس آموزش داوری درجه سه با حضور مدرس فدراسیون بسکتبال پس از سه روز به همت هیات بسکتبال شهرستان تبریز و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کلاس آموزش داوری درجه سه بسکتبال ، ویژه آقایان که از صبح سه شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی آغاز شده بود عصر پنجشنبه به کار خود پایان داد.

این دوره با حضور 25 داور از استان های شمالغرب کشور با حضور « سعید نامور » رئیس هیات بسکتبال شهرستان تبریز ( معاون عمرانی واحد ایلخچی ) و « بهزاد ایزد دوستدار » رئیس کمیته داوران بسکتبال استان آذربایجان غربی بعنوان مدرس اعزامی فدراسیون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی بر مبنای تفاهم نامه علمی آموزشی با هیات بسکتبال شهرستان تبریز ، برگزار شد.

افراد شرکت کننده در این کلاس بایستی توانایی اجرای مهارت های پایه بسکتبال (دریبل، پاس، شوت، سه گام) در حد قابل قبول را دارا بوده و شرایط جسمی مناسب جهت انجام آزمون عملی و تست دویدن را داشته باشند و با افزایش سطح مهارتی و علمی در آزمون های مربوط حضور پیدا کنند و در صورت پذیرفته شدن در آزمون های تئوری و عملی به سطح درجه سه داوری بسکتبال نائل می یابند.

به منظور تست قضاوت داوران در این مدت مسابقاتی با حضور دو تیم شهرستان های اطراف ایلخچی به صورت دوستانه برگزار شد و داوران شرکت کننده در این دوره به تناوب به میدان رفتند و در آزمون قضاوت شرکت کنند.

تست آمادگی جسمانی شامل ۸۶ دور در ۱۰ دقیقه، آزمون قوانین داوری متشکل از ۲۵ سوال به زبان فارسی و آزمون جدول نویسی از مهمترین موارد در نظر گرفته شده برای ارزیابی شرکت کنندگان در کلاس داوری درجه 3 بوده است.

طبق اعلام مدرس این دوره حدود نیمی از افراد شرکت کننده صلاحیت پذیرفته شدن را دارند و حداکثر تا ۱۰ روز آینده نتیجه نهایی آزمون از طریق سایت فدراسیون بسکتبال اعلام خواهد شد و داوران پذیرفته شده امکان قضاوت در مسابقات رسمی فدراسیون بسکتبال کشور را پیدا می کنند.

200

کد خبر: 709453

وب گردی

وب گردی