توافق اوپک کارگران نفتی آمریکا را نجات می دهد

آمارهای اشتغال صنعت نفت آمریکا نشان داد تولیدکنندگان نفت شیل در این کشور پیشاپیش به استقبال توافق اوپک رفته بودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه بلومبرگ، آمارهای اشتغال در آمریکا که روز جمعه (١٢ آذر ماه) منتشر شد، نشان می‎دهد تولیدکنندگان نفت شیل در این کشور از چند هفته پیش از نشست روز چهارشنبه (١٠ آذر ماه) اوپک در وین، برای افزایش تولید خود آماده می‎شده‎اند.

میزان کاهش اشتغال در بخش پشتیبانی صنعت نفت آمریکا در ماه اکتبر امسال، برای نخستین بار از سال ٢٠١٤ میلادی تا کنون به کمتر از هزار مورد رسید و روند کاهش اشتغال در بخش استخراج نیز در دوره یاد شده متوقف شد و در ماه نوامبر از افزایش برخوردار شد.

افزون بر آمار کلی اشتغال، داده‎های مثبت دیگری نیز در آمارهای منتشر شده در روز جمعه مشاهده می‎شود. میانگین ساعت کار هفتگی کارگران در بخش استخراج نفت در آمریکا، ٤١,٨ ساعت بود که طولانی‎ترین زمان از ماه مارس سال ٢٠١٥ میلادی تا کنون به مشار می‎آید. درآمد ساعتی این بخش نیز ٤.٥ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت پس از توافق اوپک به این معنا خواهد بود که نسبت درآمد به هزینه شرکت‎های اکتشاف و تولید نفت در آمریکا، وضع بهتری پیدا می‎کند و دورنمای افزایش سرمایه‎گذاری، روشن‎تر می‎شود.

این یکی از چالش‎های اصلی اوپک است. سیاست افزایش عرضه در دو سال گذشته، فشار زیادی به رقیبان آمریکایی اوپک وارد کرد اما تصمیم هفته گذشته این سازمان نشان داد ادامه آن سیاست برای اعضای آن مطلوب نیست.

601/402

کد خبر: 709478

وب گردی

وب گردی