ترامپ: نیازی به دیوار کامل در مرز آمریکا و مکزیک نیست

رییس جمهوری منتخب آمریکا برخلاف قول‌های انتخاباتیش گفته است، نیازی به ایجاد دیوار کامل در مرز آمریکا و مکزیک نیست؛ چون این منطقه به قدر کافی کوهستان و رودخانه‌های صعب‌العبور دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته است که دیگر نیازی به ساخت این دیوار نیست، چون منطقه مرزی میان آمریکا و مکزیک به قدری صعب‌العبور است که مهاجران و پناهندگان به سختی می‌توانند از آن عبور کنند.

وی ادامه داد: اینجا دقیقا جاهایی است که نیازی به ساخت دیوار در آن دیده نمی‌شود؛ کوهستان‌های سخت و رودهای خروشان امکان عبور را برای مهاجران و پناهجویان سخت می‌کنند.

ترامپ البته نتوانست بگوید که این موانع طبیعی دقیقا در کجای مرز میان آمریکا و مکزیک قرار دارد اما تاکید کرد که به قولش برای متوقف کردن مهاجران و پناهجویان مکزیکی که می‌خواهند به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند، پایبند می‌ماند چون این مساله یکی از بخش‌های اصلی در مبارزات انتخاباتی‌اش محسوب می‌شد.

رییس جمهوری منتخب آمریکا همچنین گفت: ما می‌خواهیم یک دیوار بسازیم یک دیوار واقعی چون می‌خواهیم از ورود و قاچاق مواد مخدر به داخل آمریکا جلوگیری کنیم. ما می‌خواهیم مردم وارد کشور ما شوند اما به صورت قانونی. به همین دلیل می‌خواهیم دیواری بزرگ ایجاد کنیم یک دیوار واقعی.

اظهارات ترامپ پس از آن مطرح شد که وی ماه گذشته میلادی در مصاحبه‌اش با شبکه خبری سی.بی.اس گفته بود که می‌خواهد در بخش‌هایی از مرز میان آمریکا و مکزیک حصارکشی کند و گفته بود که در این کار مهارت زیادی دارد چون یک بساز و بفروش است.

ایجاد دیوار سراسری بین ایالات متحده و مکزیک یکی از قول‌های انتخاباتی ترامپ بود اما پس از اعتراض‌های فراوان و هزینه‌بر بودن طرح مذکور حالا ظاهرا وی از این امر کوتاه آمده و برای توجیه مساله از مواردی مثل وجود کوه و رودخانه در مرز دو کشور می‌گوید.

مرز 3200 کیلومتری میان آمریکا و مکزیک بین کالیفرنیا و تگزاس تحت کنترل‌ترین مرز بین‌المللی است.

در بخش‌هایی از آن یکسری دیوار کوتاه و حصار است که برای جلوگیری از ورود غیرقانونی ایجاد شده و حسگرها و دوربین‌هایی نیز در سراسر آن نصب شده است.

306

کد خبر: 709495

وب گردی

وب گردی