بازدید وزیر دفاع عربستان از پروژه ارتقای جنگنده‌های تورنادو

وزیر دفاع عربستان از پروژه حفظ و ارتقای جنگنده‌های تورنادو در پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در شرق این کشور بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور در جریان بازدید از پروژه حفظ و ارتقای جنگنده‌های تورنادو در پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در منطقه ظهران واقع در شرق این کشور در جریان گزارش مسئولان این پروژه درباره مرحله سوم آن قرار گرفت.

هدف از این پروژه حفظ توانایی‌های جنگی این جنگنده از طریق تبدیل سامانه‌های تسلیحاتی به سامانه‌های هوشمند و پیشرفته و ارتقای سامانه‌های ارتباطی و نظارت الکترونیکی است و شامل برنامه آموزش کادر فنی و هوایی برای استفاده از این سامانه‌های جدید است.

هدف کلی این برنامه نیز انتقال تکنولوژی به عربستان و آموزش جوانان عربستانی برای به کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها در زمینه صنعت هواپیمایی است.

تورنادو یک جنگنده چندمنظوره و دو موتوره است که از سوی انگلیس، آلمان و ایتالیا تولید می‌شود. مشخص نیست که عربستان چند مورد از این جنگنده‌ها را در اختیار دارد.

وزیر دفاع عربستان نوامبر گذشته با چند تن از مسئولان شرکت‌های تولید صنایع هواپیمایی و نظامی اروپایی با هدف بررسی ملی کردن صنایع نظامی، دیدار کرده بود. وی آوریل گذشته گفته بود که یکی از محورهای چشم‌انداز عربستان در ۲۰۳۰ ملی کردن صنایع نظامی تا حد ۵۰ درصد در مقایسه با دو درصد کنونی است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 709518

وب گردی

وب گردی