آشنایی با پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی/فخری: بیشتر فعالیت های من در زمینه تخریب آلاینده های دارویی بوده است

محقق واحد علوم تحقیقات گفت: من در این چند سال بیش از 30مقاله در حوزه محیط زیست و پزشکی داشته ام.

علی فخری ،دانشجو دکترای تخصصی شیمی تجزیه دانشگاه آزاد تهران مرکزی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهرانو محقق در زمینه شیمی و نانو موادها به خبرنگار ایسکانیوز درباره مقاله ها و تحقیق هایش اظهار کرد: از سالهای گذشته تا کنون 30 مقاله ISI در بحث نانو تکنولوژی ، نانو متریال نوشته ام که بیشتر این مقاله ها در حوزه محیط زیست و پزشکی و نانو متریال اکسید فلزی است. این مقالات یکی از مهمترین ابداعات ساخت نانوذرات مولیبدن اکسید بعنوان نانو دارو جهت تخریب سلول های سرطانی و همینطور بعنوان بازدارنده جهت جلوگیری از رشد سلول های سرطانی سینه و کبد است.

او افزود: بیشتر فعالیت های من در زمینه تخریب آلاینده های دارویی به خصوص خانواده آنتی بیوتیک بود. برخی دیگر از مقاله های من در زمینه حذف یا تخریب سم های کشاورزی و بعضی آلاینده های دارویی نوشته شده است.

محقق دانشگاه علوم تحقیقات در ادامه درباره هزینه این تحقیقات یادآور شد: این مقاله و محصولات هرکدام با هزینه ای نزدیک به 500 هزار تومان به اتمام رسیده اند. این هزینه ها را بطور کامل خودم پرداخت کردم اما در ماه های بعد از طرف انجمن نخبگان دانشگاه علوم تحقیقات تشویقی دریافت کردم. البته از جذابیت های این محصول ها این است که با روش ارزان و راندمان بالا تهیه شده است.

فخری ادامه داد:تصمیم من برای آینده این است که به ساخت نانو متریال های جدید که تقریبا به نانو متریال نقاط کوانتومی شباهت دارد، بپردازم. این نانو متریال ها بیشتر در بخش شیمی، تولید فلزات و ترکیب با یک سری مواد بایولوژیک کاربرد دارد.

او در پایان درباره انجام فعالیت های تحقیقاتیش تاکید کرد: از میان این 30مقاله ، استادان دانشگاه آزاد اسلامی تنها در 4مقاله ابتدایی به من کمک کردند و سایر مقاله ها را از صفر تا صد را خودم انجام داده ام. البته در این مدت از خدمات و تجهیزات آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرده ام .

203/200

کد خبر: 709530

وب گردی

وب گردی