تصمیم اوپک نشان دهنده قدرت ایران برای دست یافتن به حقوق خویش است

رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تصمیم نهایی در نشست اخیر اوپک حق مسلم کشور و ملت ایران بود که سرانجام نیز مورد پذیرش اعضای آن قرار گرفت و این امر نشان دهنده ظرفیت های قدرت ایران برای دست یابی به حقوق خویش است.

حجت الاسلام دکترعلی آل بویه در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار داشت: کسب چنین موفقیت مهمی را به ملت ایران و مسئولان اجرایی کشور تبریک و به دولت تدبیر و امید نیز تحسین می گویم.
وی گفت: این موفقیت ارزنده مایه آبرو، حیثیت، سربلندی و سرافرازی نظام و انقلاب بوده و پاسداری از خون شهیدان است.
حجت الاسلام آل بویه افزود: این امر مهم در پرتو هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاش مسئولان اجرایی دولت یازدهم و پایداری ملت ایران بر اصول حقه خود به دست آمد.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست خود در وین توافق کردند به مدت 6 ماه از ابتدای سال ٢0١٧ میلادی، روزانه یک میلیون و 200هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند که این توافق برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام صورت می‌گیرد که پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
در این نشست اعضای اوپک در کنار کاهش تولید نفت اعضا، افزایش فروش نفت ایران روزانه تا 3.9 میلیون بشکه را پذیرفتند.
در آخرین نشست، اعضای اوپک به توافق رسیدند تا تولید روزانه نفت این سازمان را یک میلیون و دویست هزار بشکه کاهش دهند و در سطح 32.5 میلیون نگاه دارند.
در چارچوب این توافق، ضمن تصمیم جمعی اعضا برای کاهش میزان تولید با هدف افزایش بهای نفت، ایران تنها کشور دارای اختیار افزایش عرضه نفت به بازارهای جهانی اعلام شد.
این مساله سبب شد تا بسیاری ایران را برنده نشست اخیر به شمار آورند و رسانه‌های مختلف جهان در چند روز گذشته تحلیل‌های گوناگونی را از نتیجه این نشست ارائه و تصمیم نهایی آن را به عنوان یک پیروزی تازه برای ایران قلمداد کردند.

200

کد خبر: 709572

وب گردی

وب گردی