مشاور امنیتی ترامپ ایران را در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی مقصر می‌داند

مشاور امنیت ملی ترامپ فردی است که در زمان حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی سعی داشت مسئولیت این اتفاق را به گردن ایران بیاندازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نیویورک‌تایمز، چندین روز پس از حمله شبه‌نظامیان به کنسولگری آمریکا در بنغازی در سال 2012 ژنرال مایکل فلین به نتیجه‌ای رسید که برخی از افراد حاضر در سازمان اطلاعات وزارت دفاع را شوکه کرد. او به آنها گفت ایران در حمله نقش داشته است. فلین به آنها گفت که وظیفه‌شان اثبات اشتباه کاخ سفید درمورد عامل اصلی این حمله بود.

به گفته مقامات سابق و فعلی آشنا به این اتفاق فلین که دونالد ترامپ اخیرا وی را به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا انتخاب کرده سریعا تحلیلگران را به اثبات نقش مخفیانه ایران در این حمله مجبور کرد. اما همانند بسیاری از تحقیقات دیگری که در ارتباط با این موضوع انجام شد هیچ مدرکی در خصوص نقش ایران در این حملات یافت نشد و پافشاری این ژنرال بسیاری از مقامات را به یاد تلاش دولت بوش برای ارتباط صدام حسین و عراق و حملات یازده سپتامبر انداخت.

چندین سال پیش از ملاقات فلین و ترامپ، فلین در دوره تصدی ریاست سازمان اطلاعات وزارت دفاع آمریکا خصوصیاتی داشت که اخیرا و بعد از تبدیل شدن به عنوان یکی از مشاوران اصلی کمپین ترامپ از خود بروز داده بود.

به اعتقاد افرادی که سابقه فعالیت با فلین را داشته‌اند وی شخصیتی است تند مزاج که مخالفت با عقاید خود را بر نمی‌تابد و به گفته منتقدانش به جهان‌بینی توطئه اعتقاد دارد.

منبع: تسنیم

306/300

کد خبر: 709578

وب گردی

وب گردی