لاهوتی: اذن رهبری درخصوص برداشت از صندوق توسعه ملی باید اخذ شود

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه یک فوریت لایحه برداشت دولت از صندوق توسعه برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در تضاد است، گفت: باید اذن رهبری در خصوص برداشت از صندوق توسعه اخذ شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت لایحه "برداشت دولت از صندوق توسعه برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی" ضمن مخالفت با آن گفت: ماده 186 به صراحت می گوید که هرگونه برداشت از صندوق توسعه باید با اذن رهبری باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث ریالی و برداشت از صندوق توسعه تنها 20 درصد اجازه داریم، تصریح کرد: از این 20 درصد مذکور، 10 درصد برای حوزه کشاورزی و 10 درصد نیز برای بخش صنعتی کشور اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد:لایحه مذکور و برداشت دولت ازصندوق توسعه برای ایجاد اشتغال خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه باید مشخص شود درخصوص لایحه یاد شده مشورتی با رهبر معظم انقلاب صورت گرفته یا خیر،گفت:باید بدانیم این امر با مجوز رهبری یا اختیارات حاکمیتی دولت انجام می گیرد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:مجلس در صورت ورود به این لایحه خلاف سیاست های ابلاغی رهبری را انجام داده است.

لاریجانی در پاسخ به اظهارات بائوج لاهوتی گفت:ایراد شما وارد بوده و این لایحه خلاف سیاست های ابلاغی رهبری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یک فوریت لایحه برداشت دولت از صندوق توسعه برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی ضمن ارسال به کمیسیون در جریان تصویب یک فوریت آن نظر رهبر معظم انقلاب نیز در این رابطه اخذ خواهد شد.

302/300

کد خبر: 709589

وب گردی

وب گردی