دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های خوبی برای کمک به توسعه کردستان را در اختیار دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این استان ظرفیت های خوبی برای کمک به توسعه کردستان را در اختیار دارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدقربان کیانی در نشست با رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان ظرفیت های خوبی در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار دارد و آماده است تا از این ظرفیت ها برای کمک به توسعه کردستان استفاده کند.

وی با اشاره به وضعیت اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون نسبت دانشجو به استاد در واحد سنندج 26 به یک است و این مهم ثابت می کند که واحد سنندج وضعیت خیلی خوبی در این حوزه در اختیار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به ظرفیت های بالای آزمایشگاهی و کارگاهی اشاره کرد و افزود: با اجرایی کردن طرح ساها هم اکنون سایر بخش های خصوصی و دولتی می توانند از ظرفیت های کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به ویژه استان کردستان بهره برداری کنند.

وی حمایت از شرکت های دانش بینان و توسعه مراکز رشد در استان کردستان را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: علاوه بر مرکز رشد واحد سنندج، امسال سه مرکز رشد در واحدهای مریوان، قروه و سقز نیز راه اندازی می شود و این مهم بهترین فرصت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

کیانی با اشاره به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، یادآور شد: خوشبختانه برگزاری همایش های ملی و منطقه ای متناسب با نیازهای استان کردستان نیز طی چند سال اخیر در اولویت قرار داشته و در همین راستا همایش های با موضوعات اورامان، غار کرفتو، دریاچه زریبار و ... برگزار شده است.

وی به فعالیت های فرهنگی و دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از چاپ کتاب در حوزه زبان و ادبیات کردی، حمایت از فعالیت های مرکز تحقیقاتی کردستان شناسی و همچنین تدریس دو واحد زبان و ادبیات کردی از جمله اقدامات این بخش نیز به شمار می رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: متاسفانه علیرغم اقدامات خوبی که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد ولی عده ای به دلیل عدم اطلاع از این خدمات دانشگاه را تخریب می کنند که انتظار می رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه حمایت کنند و شرایط را برای توسعه هر چه بهتر این مهم فراهم کنند.

203/200

کد خبر: 709714

وب گردی

وب گردی