در آستانه 16آذر;نشست صمیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری با دانشجویان

مراسمی که در آستانه 16 آذر روز دانشجو در سالن خوارزمی واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار شد، دانشجویان این واحد دانشگاهی در نشستی صمیمی با مسئولین واحد دیدار و به ارائه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این نشست صمیمی که به مناسبت فرارسیدن 16آذر روز دانشجو در سالن خوارزمی واحد برگزار شد، سیدفرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه تن از شهدای دانشجو سال32 که در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور وقت امریکا به ایران به شهادت رسیدند گفت: یاد و خاطره این شهیدان سرافزاز که برای استقلال کشور با گلوله مزدوران شاه به شهادت رسیدند برای همیشه جاودانه خواهد ماند.

در این جلسه که با استقبال چشمگیر دانشجویان همراه بود، سید فرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری با بیان انتقاد سازنده حق قانونی دانشجو است و بین نقد منصفانه و تخریب تفاوت بسیار است، افزود: نقد سازنده دانشجو در حل مشکلات موجود در دانشگاه بسیار موثر و در عین حال هم بسیار راه گشا است و ما از این موضوع بسیار استقبال می کنیم.

موسوی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با دانشجویان این واحد دانشگاهی با بیان اینکه انتقاد و پرسشگری حق دانشجو است بیان داشت: مسئولان این واحد دانشگاهی مطابق قوانین و مقررات همواره خود را ملزم به حل مشکلات و پاسخ به دغدغه های دانشجویان می دانند و از تمامی پیشنهادات و انتقادات سازنده آنها در جهت پیشبرد اهداف عالی دانشگاه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه بین نقد سازننده و تخریب تفاوت بسیاری وجود دارد ضمن تشریح اهم وظایف و ویژگی های خطیر دانشجویان در دانشگاه ها به بیان مهمترین این ویژگی ها پرداخت.

این مقام دانشگاهی یکی از وظایف بسیار مهم و کلیدی دانشجویان در کشور را تولید علم ، نو آوری و خلاقیت در دانشگاه دانست و افزود: با توجه به اهمیت توسعه علمی که مبنای توسعه پایدار و همه جانبه در کشور است، وظیفه اول و حرفه ای دانشجویان ارتقای سطح علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در کشور است.

رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری رعایت اصول اخلاقی و ارزشهای دینی را از دیگر ویژگی های مهم و اساسی دانشجویی مطرح کرد و گفت: رفتارها، نوع کنش و واکنش دانشجوی بایستی براساس رعایت اصول اسلامی، اخلاقی و حفظ ارزشهای دینی و احترام متقابل باشد.

موسوی در ادامه ولایتمدار بودن ، آرمانگرایی و حس پرشگری و انتقاد سازنده را از دیگر ویژگی دانشجویان در دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: دانشجو به واسطه بیدارى و آگاهى دینی و خصیصه آرمان خواه خود همواره در پى زنده کردن آرمان هاى مقدس انسانی و اسلامی می باشد و بی تردید پرسشگری و انتقاد سازنده نیز لازمه تفکر، پویایى و پیشرفت در کشور را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی در ادامه ارتقای معرفت دینی و معنویت را ویژگی دیگر دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان بایستی همواره در صدد ارتقای سطح معرفت دینی و معنویت خویش و محیط دانشگاه و جامعه باشند.

وی در ادامه کسب بینش و تحلیل سیاسی و فرهنگی توسط دانشجو در دانشگاه را کاری مهم ارزشمند و اساسی دانستند و افزود: مشارکت در امور سیاسى و فرهنگی نیازمند داشتن بینش وآگاهی دقیق در بین دانشجویان است که دانشجویان لازم است به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

این مسئول دانشگاهی درادامه تشریح ویژگی های دانشجو در دانشگاه، به قانون مداری دانشجو در دانشگاه اشاره کرد و گفت: حاکمیت قانون و رعایت کامل آن در تمامی ارکان نظام و سطوح مختلف جامعه، از مهمترین اهداف، ویژگی و آرمان های مهم دانشجویی است که لازم است به صورت ویژه به این مسئله توجه شود.

موسوی همچنین ویژگی دیگر دانشجو را هوشیاری و مستقل بودن عنوان کرد و ادامه داد: یکی از رسالت های دانشجویان، دقت و کند و کاو پیرامون پدیده هایی است که در دانشگاهها به صورت جریانی، جناحی و غیر واقعی مطرح می شود و جریان اصیل دانشجویی با تکیه بر عوامل سنجیده و خودآگاه تنها به پویایی درونی دانشگاه و پیشرفت و کارآمدی نظام اسلامی فکر می نماید و خود را و سخنگو نماینده منافع عمومی مردم می داند و هرگز خود را ابزار گروههای سیاسی سیاسی قرار نمی دهد.

در ادامه این جلسه دانشجویان مسائل و مشکلات خود را پیرامون مسائل گوناگون آموزشی، دانشجویی و غیره مطرح و موسوی رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه به سولات مطرح شده دانشجویان پاسخ گفت.

گفتنی است این مراسم به همت بسیج دانشجوی دانشگاه واحد یادگار امام(ره) شهرری و با همکاری دفتر روابط عمومی واحد برگزار شد.

203/200

کد خبر: 709723

وب گردی

وب گردی