کیفیت هوای پایتخت طی 14 روز اخیر/غلظت آلاینده ها در برخی روزها چندین برابر حد مجاز بود

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نوسانات غلظت، طی روزهای طی شده از آذر ماه بسیار بالا بوده و متأثر از تغییرات جوی و پارامترهای هواشناسی است؛ به گونه­ ای که در برخی روزها، غلظت این آلاینده بسیار مطلوب و در برخی روزها تا چندین برابر حد مجاز  معادل 35 میکروگرم بر متر مکعب (دایره قرمز رنگ) قرار داشته است. 

به گزارش ایسکانیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بررسی وضعیت آلودگی هوا در 14 روز نخست آذرماه سال جاری نشان می‌دهد غلظت روزانه آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در برخی از ایستگاه­ها به‌ویژه ایستگاه ترافیکی شهرداری منطقه 4، تربیت مدرس و شهرداری منطقه 21 فراتر از سایر ایستگاه‌ها بوده و تا حدود 3 برابر حد مجاز نیز رسیده است. موقعیت مکانی این ایستگاه­ ها، نزدیکی آن­ها به منابع تولید آلودگی و انباشت آلاینده­ها به دلیل پایداری جوی، عمده­ ترین علت افزایش غلظت بوده است.

وی ادامه داد: نوسانات غلظت، طی روزهای طی شده از آذر ماه بسیار بالا بوده و متأثر از تغییرات جوی و پارامترهای هواشناسی است؛ به گونه­ ای که در برخی روزها، غلظت این آلاینده بسیار مطلوب و در برخی روزها تا چندین برابر حد مجاز معادل 35 میکروگرم بر متر مکعب (دایره قرمز رنگ) قرار داشته است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: این اطلاعات نشانگر نوسانات بالای وضعیت آلودگی هوا طی 14 روز نخست آذرماه سال جاری است. برقراری شرایط جوی ناپایدار، وزش باد مناسب و بارش باران در روزهای ابتدایی ماه، عامل کیفیت هوای مطلوب شده به طوری‌ که 2روز پاک در این دوره (اول و چهارم ماه) رخ داده است.

وی تاکید کرد: با این وجود پس از 5 روز به دلیل وقوع شرایط پایدار جوی و سکون نسبی جو کیفیت هوا در دو روز پیاپی در شرایط ناسالم (دهم و یازدهم) قرار داشته است. طی این دوره 2 روز وضعیت پاک، 6 روز وضعیت سالم،4 روز وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و 2 روز وضعیت ناسالم برای عموم افراد جامعه رخ داده است.

700/701

کد خبر: 709740

وب گردی

وب گردی