سعدی خوانی آیدین آغداشلو  فردا منتشر می شود

آلبوم موسیقی «وَشتن – سعدی خوانی» تازه ترین اثر موسیقایی پیمان سلطانی در مقام آهنگساز دوشنبه پانزدهم آذر منتشر می شود.

به گزارش ایسکانیوز، آلبوم موسیقی «وَشتن – سعدی خوانی» به آهنگسازی پیمان سلطانی و خوانندگی علی اصغر شاهزیدی، محسن کرامتی، علی جهاندار، مظفر شفیعی و حمیدرضا نوربخش از سوی موسسه فرهنگی هنری «رهگذر هفت اقلیم» روز دوشنبه پانزدهم آذر ماه وارد بازار موسیقی می شود.

در این اثر آیدین آغداشلو نقاش و نویسنده پیشکسوت ۳۰ غزل عاشقانه سعدی را دکلمه کرده است و علی اصغر شاهزیدی، محسن کرامتی، علی جهاندار، مظفر شفیعی و حمیدرضا نوربخش هر یک غزلی از سعدی را به همراه ارکستر خوانده اند. «وَشتَن» اثری سمفونیک با فرم سوئیت است که در ترکیبی از مُدهای ایرانی خلق شده است. این اثر برای ارکستر سمفونیک، سازهای ملی و آواز نوشته شده و توسط نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان اجرا و ضبط شده است.

نوازندگان این آلبوم موسیقی شامل حاج قربان سلیمانی نوازنده دوتار، پیمان ناصح پور نوازنده دایره، آزاده امیری نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، بابک غسالی نوازنده عود، حسین مرشدپور نوازنده تمبک و زنگ، محمد یاراحمدی نوازنده تمبک و ضرب زورخانه، علی جعفری پویان نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده ویلن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، مجید اسماعیلی نوازنده ویلنسل می شود..

پیمان سلطانی در مورد اثر تازه خود می گوید: «وَشتَن رقصی است که در آن، عاشق به پیشواز معشوق می رود. در وَشتَن عاشق از خراسان آغاز می کند به فارس و به آذربایجان می رود و دوباره باز می گردد و سالک، طریق را به مطلوب نهایی می رساند و صورت معشوق را طواف می کند.»

گفتنی است آلبوم موسیقی «گفت و شنید» به خوانندگی سعید ادیب و غلامرضا رضایی چندی پیش با آهنگسازی این هنرمند روانه بازار موسیقی و با استقبال ریادی مواجه شد.

500500

کد خبر: 709831

وب گردی

وب گردی