جعفرزاده ایمن‌آبادی : خدمات ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی دربخش های مختلف /توسعه تکنولوژی و علم درگرو پیشرفت  شرکت های دانش بنیان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات :باید در زمینه تکنولوژی و علم حرفی برای گفتن داشته باشیم و این امر در حوزه دانش بنیان تحقق پیدا می کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز مورد عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت : با توجه به اینکه ما در این حوزه مشکلات کهنه و وابستگی های فراوانی داشته ایم که درست کردن آنها نیز بسیار دشوار و زمانبر است ، به نظر من دولت در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است

او با رد نظریه بد بودن ورود هر کالایی به کشور اذعان داشت :اینکه ما بگوییم ورود هر کالا یا محصولی به داخل کشوراشنباه است و ما مستلزم آنیم که هرچیزی را به هر قیمتی تولید کنیم ،دیدگاهی اشتباه است و این آمایش محصولات نیست .

او افزود:تولید برخی محصولات مانند هندوانه که به ازای تولید هر یک عدد از آن 200 لیتر آب مصرف می شود کار غلطی است ، ما باید توجه داشته باشیم در مناطقی که آب غرقابی دارد و در آنجا برای استفاده از آب ناچار به احداث ده ها سد و پمپاژ آب هستیم کشت جچنین محصولی ارزشی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با تاکید بر لزوم تولید محصولات مورد نیاز بازار داخلی و خارجی افزود :ما باید ببینیم چه چیزهایی را می توان در سطخ عالی تولید کرده که قابلیت صادرات داشته باشد و به آنها نگاه ویژه داشته و در تولیدشان اهتمام بورزیم و اشتباه واقعی این است که محصول تولیدی خوبی که قابلیت صادرات را نیز داشته باشد از دیگر کشورها وارد کنیم.

او افزود : باید با در نظر گرفتن استعداد آب و هوایی کشورمان جوابگوی تولید چه محصولی است و بر روی تولید آن تمرکز کنیم.چه بسا هر دولتی از ورود کالای که تولید داخلیش ارزان است ، به کشور جلوگیری می کند.

جعفرزاده در مورد خدمات ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی گفت :این دانشگاه دربخش های مختلف خدمات ارزنده ای انجام داده است ،که در بخش محیط زیست، قابلیت رشد و توسعه هرچه بیشتر نیز دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه روز گذشته مجلس در حوزه شرکت های دانش بنیان گفت : دولت و مجلس هر دو برای رشد درحوزه شرکت های دانش بنیان بسیار پیگیر و در تلاش بودند .چرا که اکنون دیگر مانند گذشته نمی توان به بحث بازارهای خارجی ورود کرد و باید در زمینه تکنولوژی و علم حرفی برای گفتن داشته باشیم و این امر در حوزه دانش بنیان تحقق پیدا می کند که قطع به یقین جز الزامات اقتصاد مقاومتی است.

101/402

کد خبر: 709892

وب گردی

وب گردی