سی و دومین اجلاس هیات امنای انجمن بین المللی دانشگاههای جنوب شرق آسیا/دانشگاه آزاد اسلامی میزبان اجلاس عمومی سال 2018 انجمن آسایهل

سی و دومین اجلاس هیات امنای انجمن بین المللی دانشگاههای جنوب شرق آسیا (آسایهل) به ریاست پروفسور آینی ادریس، رییس دانشگاه UPM مالزی در محل این دانشگاه و در حاشیه اجلاس عمومی این انجمن برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این اجلاس دکتر میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان نایب رییس هیات امنا انجمن آسایهل، پروفسور نینات اولانووراووت دبیر کل انجمن آسایهل و سایر اعضا هیات امنا حضور داشتند.

دکتر ابراهیمی مدیر کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مواد مطرح شده در سی و دومین جلسه هیات امناء آسایهل، گفت: تصویب صورت جلسه اجلاس شماره 41 ، بررسی وضعیت پذیرش اعضای جدید، بررسی فعالیت های سالهای 2015 تا 2016، گزارش مالی سال 2015 و 2016 و تصویب آن، برنامه پیشنهادی و بودجه بندی برای سال 2017-2018، تعیین زمان و مکان برگزاری هیات امنای شماره 33 و سایر موضوعات و پیشنهادات اعضاء از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که دو اجلاس عمومی سال 2018 انجمن در ماه­های می و نوامبر در ژاپن و جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.همچنین اجلاس های سال 2020 نیز به میزبانی کشورهای لهستان و ویتنام برگزار خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه انجمن بین المللی موسسات جنوب شرق آسیا به عنوان یک سازمان غیر دولتی در سال 1956 با هدف توسعه آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی در کشور تایلند در منطقه جنوب شرق آسیا تاسیس شد، گفت: این انجمن در حال حاضر با داشتن 209 عضو از 35 کشور از آسیا، اقیانوسیه، استرالیا و زلاندنو، کانادا، آمریکای شمالی، لهستان، بلژیک و فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین انجمن­های دانشگاهی در سطح بین ­المللی مطرح است.

وی افزود: هدف این انجمن، کمک به اعضا به منظور تقویت بنیه علمی و پژوهشی آنها است که این امر از طریق کمک متقابل و کسب وجهه ای متمایز در سطح بین الملل در آموزش، تحقیق و خدمات عمومی حاصل می ­شود. ماهیت وجودی این انجمن، افزایش روند پیشرفت اعضا، ایجاد درک هویت منطقه ای و رابطه متقابل و پیوستگی با دیگر سازمان های منطقه ای و بین المللی در زمینه آموزش و تحقیق است.

ابراهیمی با اشاره به اهداف و توانایی های انجمن آسایهل، اظهار داشت: حمایت و تبادل بهترین تجربیات درباره نقش موسسات آموزش عالی در افزایش مهارت های جهانی، جمع آوری و پیشنهاد کارهای تحقیقاتی جهت توسعه تحصیلات عالی منطقه ای، تلاش در جهت پیشرفت دانشگاه‌های عضو، برگزاری کنفرانس ها و همایش های بین المللی، تبادل استاد و دانشجو با انعقاد قراردادهای همکاری بر پروژه‌های بخصوص، برگزاری دوره های آموزشی- علمی در دانشگاه ههای عضو و ارائه خدمات مشاوره ای به اعضا از جمله این اهداف است.

مدیر کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ساختار سازمانی آسایهل، گفت: کنفرانس عمومی، هیات امنا، رییس و دبیرکل و دبیرخانه که امور اجرایی آن، توسط دبیرخانه انجام می­ شود، ساختار سازمانی این انجمن را تشکیل می دهند.

ابراهیمی افزود: از مهمترین وظایف کنفرانس عمومی می ­توان به تعیین سیاست کلی و برنامه فعالیت های انجمن ، تعیین اصول عضویت در آسایهل،تایید بودجه، انتخاب اعضای هیات امنا از جمله رئیس و دو نائب رئیس انجمن آسایهل و تایید اعضای جدید اشاره کرد.

مدیر کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیات امنا آسایهل دارای 17 عضو است، اظهار داشت: اعضای هیات امنا توسط اکثریت نمایندگان دارای صلاحیت و اعتبار موسسات عضو که در کنفرانس عمومی حضور دارند انتخاب می شود . مهمترین وظایف هیات شامل تعیین دستور جلسه کنفرانس عمومی و بودجه ، کنترل و هدایت فعالیت های دبیر کل، انتخاب دبیر کل و خزانه دار و ارائه گزارش سالانه و مالی است.

وی با اشاره به اینکه دبیرکل آسایهل، رئیس دبیرخانه است و همچنین دبیر هیات اجرایی و عضو سابق رسمی تمام کمیته هایی محسوب می شود که توسط هیات امنا انتخاب شده است، گفت: دبیر کل تابع قوانین هیات مدیره است. وی وظیفه انتخاب هیات دبیرخانه را بر عهده دارد و می تواند از قدرت اجرایی خود در قبال آن استفاده کند، ارائه برنامه کاری خود به صورت سالیانه و گزارش فعالیت های سال قبل به هیات مدیره از دیگر وظایف اوست.

ابراهیمی افزود: روسای انجمن، از ابتدای تاسیس تا کنون، از کشورهای تایلند، فیلیپین، شبه جزیره مالایا، اندونزی، هنگ کنگ، سنگاپور، مالزی، ویتنام و برونئی دارالسلام انتخاب شده اند.

200

کد خبر: 709897

وب گردی

وب گردی