آنفولانزای پرندگان خطری برای مصرف کنندگان ندارد/مردم از مصرف تخم مرغ نیم پز خودداری کنند

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: این نوع آنفولانزا از نوع آنفولانزاهای حاد پرندگانی نیست که بیماری اش به انسان منتقل شود بلکه بیماری تنها بین پرندگان و طیور به طیور است.

مهدی یوسف خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: آنفولانزای مرغی فقط در محدوده ای از منطقه ملارد وجود دارد که در حال حاضر از طرف سازمان دامپزشکی این امر به طور کامل کنترل شده و تمام مرغداری‌هایی که مشکوک به مرغ های آنفولانزایی هستند معدوم کردند و در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حدود 500 هزار مرغ در منطقه ملارد معدوم شدند، گفت:

یوسف خانی با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی در خصوص انتقال این بیماری برای انسان وجود ندارد، گفت: مصرف مرغ در دمای بالای 70 درجه کاملا از بین خواهد رفت و هیچگونه مشکلی برای مصرف مرغ و تخم مرغ وجود ندارد.

یوسف خانی خاطرنشان کرد: مرغ‌ و تخم‌مرغ‌هایی که از مرغداری‌های ملارد حمل می‌شود و برای مصرف به بازار وارد می شوند در ابتدا می بایست نمونه گیری شود و بعد مجوز حمل آنها داده می‌شود تا عاری از هر نوع بیماری باشند.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه در تمام طول سال روند ورود مرغ به بازار به همین منوال بوده است، گفت: تمام مرغ‌ها و تخم‌مرغ‌ها که حمل می‌شود در ابتدا مرغدار باید از طریق دامپزشکی مجوز بگیرد، که مجوز هم تنها در صورت نمونه گیری و آزمایش از طرف سازمان پزشکی داده می شود.

یوسف خانی در ادامه بیان کرد: مرغ‌های گوشی و کشتارگاهی که از استان‌های شمالی صدور می‌شود با هیچ مشکلی مواجه نیستند و عاری از هر گونه بیماری هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه خطری در خصوص آنفولانزای مرغی مصرف کنندگان را تهدید نمی کند اما باز هم پیشنهاد ما به همه آنها این است که مرغ و تخم‌مرغ را به صورت کاملا پخته مصرف کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان در حال حاضر از مصرف مرغ های نیم پز خودداری کنند، گفت: با توجه به اینکه مرغ به صورت نیم پز قابل استفاده است اما مصرف کنندگان تا حد امکان از مصرف تخم مرغ نیم پز خودداری کرده و آن را به صورت کاملا پخته شده مصرف کنند و همچنین دمای بالای 70 درجه این ویروس را به طور کامل از محصولات تخم‌مرغ و مرغ از بین خواهد برد.

101/401

کد خبر: 709999

وب گردی

وب گردی