در حال حاضر مهمترین ابزار مقابله دانشجو با تهاجمات دشمن بصیرت است

میرجواد میرجوادخانی*

به گزارش ایسکانیوز، میرجواد میرجوادخانی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در یادداشت خود برای خبرگزاری ایسکانیوز آورده است: روز دانشجو نطقه مهم و قابل توجهی برای دانشجویان به شمار می رود و آنچه روز دانشجو را در تقویم مناسبت های انقلاب اسلامی به فراموشی نسپرده، ریشه های عمیق این نام گذاری است.

رژیم پهلوی پس از کودتای 28 مرداد 1332، خود را بیش از پیش نیازمند آغوش گرم آمریکا می دید. در ادامه این روند، سفر نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران در هفده آذر 1332 برنامه ریزی شد. تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به این سفر، از روز چهاردهم آذر آغاز گردید. در گرماگرم غارت سرمایه های ملی، فرهنگی، مادی و مذهبی از سوی آمریکاییان، چه کسانی جز فرزندان فرهیخته ایران می توانستند این آگاهی را به ملت خود اعلام دارند؟

در روز هفده آذر هم زمان با ورود نیکسون به تهران، تمام دانشگاه های پایتخت در اعتصاب کامل به سر می بردند. وقتی نیکسون برای دریافت دکترای افتخاری حقوق در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران حاضر شد سه تن از بهترین جوانان این دیار خونشان به ناحق ریخته شد و قربانی سیاست های غلط رژیم سفاک پهلوی شدند،خون سه جوان آزادی خواه ایرانی است که نام دانشجو را در شانزدهم آذرماه هر سال بر خاطرها تلنگر می زند.

جوانان همان دوران بودند که بعدها چند سال بعد از آن ماجرا به خیابان ها ریختند و شعار آزادی سر دادند رژیم طاغوتی فکر می کرد می تواند با به شهادت رساندن چند تن از دانشجویان رعب و وحشت را در دل دیگران به کارد و قیام مردم را در نطفه خفه کند اما غافل از اینکه ثمره این خونها سالها بعد به بار خواهد نشست و ریشه ی رژیم ستمکار پهلوی را خواهد خشکاند،دانشجویان در صحنه میدان نبرد حاضر شدند و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و همان دانشجویان بودند که کلاس های درس و دانشگاه را رها کردند و با اعلام جهاد از سوی امام (ره) احساس تکلیف کردند و به ندای رهبرشان لبیک گفتند و به میدان نبرد جنگ سخت رفتند و شهد شیرین شهادت را نوشیدند ، حالا هم دانشجویانی هستند از آن نسل که در جبهه ی جنگ نرم همیشه آماده اند و گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند ، مقام معظم رهبری بارها و بارها در دیدار خودشان با دانشجویان خطاب به آنها فرمودند: درجنگ نرم، شما جوانهای دانشجو، افسران جوان این جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید... افسر جوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل میکند، هم صحنه را درست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینید؛ با جسم خود و جان خود صحنه را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آزماید. لذا اینها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش این است.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری می توان گفت مهمترین ابزار مقابله دانشجو با تهاجمات دشمن در حال حاضر بصیرت است، این بصیرت است که می تواند راه را از بیراهه برای یک دانشجو مشخص کند اگر بصیرت نباشد شاید در گرداب بلا گرفتار شود ،یک دانشجو باید عمار گونه باشد وقتی رهبر انقلاب فریاد می زند این عمار؟ عمار کجاست؟ دانشجو باید در آن حال صحنه را درک کند و به میدان بیاید.

200

کد خبر: 710045

وب گردی

وب گردی