کارگاه آموزشی ائمه جماعت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در واحد بین المللی جلفا برگزار شد

کارگاه آموزشی ائمه جماعت دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های این استان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا به میزبانی واحد بین المللی جلفا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد خلیلی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این کارگاه هدف از برگزاری این کارگاه را معرفت افزایی و استفاده از تجربیات ائمه جماعت دانشگاه ها در راستای ترویج روز افزون نماز ونمازخوانی در دانشگاه ها اعلام نموده و افزود : این کارگاه اولین کارگاه با عنوان کارگاه آموزشی ائمه جماعت واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان در سالتحصیلی جاری است که به میزبانی واحد بین المللی جلفا برگزار می شود و دومین کارگاه نیز در نیمسال دوم برگزار خواهد شد.

وی همچنین در ادامه ارائه مشاوره در مسائل مذهبی و غیر مذهبی دانشجویان در راستای جذب دانشجویان از طیف های گوناگون و استفاده از ابزار های نوین به ویژه استفاده از ظرفیت فضای مجازی در خوابگاه ها را در راستای ترویج فریضه نمازجماعت موثر دانسته و گفت: بایستی با اطلاع رسانی و برگزاری مسابقات در این حوزه دانشجویان را به سوی فعالیت در فضای مجازی در تشریح فضائل نماز سوق داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی خدیوی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی بر ارتقاء بعد اخلاقی دانشجویان تاکید کرده و گفت: مسئولیت این امردر دانشگاه ها به عهده روحانیون بعنوان نماینده حوزه در دانشگاه ها است و بایستی نسبت به تحقق بهتر این اصل تلاش کرد.

وی در ادامه با تشریح ابعاد مختلف و عوامل موثر در اخلاق در دانشگاهیان برگزاری نماز جماعت همچنین شان و جایگاه ائمه جماعت را در این عرصه اثرگذار دانسته و در کسب شناخت عمیق ائمه جماعت در زمینه اخلاق تاکیدکرد.

خدیوی با اعلام اینکه اصل نماز در بعد اخلاقی از تاثیر گذاری بی بدیل برخوردار است با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقامه نماز، بر اقامه بهتر و با کیفیت نماز جماعت توسط امام جماعت در دانشگاه تاکید کرد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی همچنین بر بیان تجربیات معنوی و استفاده از کتاب های مطرح در این حوزه جهت علاقمند ساختن دانشجویان به مباحث معنوی تاکید کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا نیز در این مراسم با تشریح وضعیت برگزاری نماز جماعت در مساجد و ادارات شهرستان از کمبود نیرو در این زمینه خبر داده و افزود: بر این اساس توانسته ایم در تعداد محدودی از ادارات فریضه مهم نماز جماعت را برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم سید محمدی با اعلام اینکه از مجموع دانشگاه های مستقر در این شهرستان فقط در 4 دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور بطور منظم نماز جماعت برگزار می شودگفت: بایستی با برنامه ریزی مناسب و با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان نسبت به رونق بیشتر نماز در دانشگاه ها تلاش کنیم.

همچنین در ایتدای این کارگاه دکتر امیر محمد دانشیان مقدم معاون آموزشی و دانشجویی، فرهنگی واحد بین المللی جلفا ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گزارش اجمالی از امورات این واحد دانشگاهی ارائه کرد.

200

کد خبر: 710082

وب گردی

وب گردی