ارایه تسهیلات به ماموران آسیب دیده/پیشنهاد کاهش نوبت کاری پلیس راهور، موقع آلودگی هوا

معاون بهداشت و درمان نیروی انتظامی گفت: ماموران این نیرو که در ماموریت ها دچار آسیب، اعم از جزئی یا جدی شوند، تسهیلات ویژه می گیرند.

به گزارش ایسکانیوزازسردار سیدمحمدرضا سید احمدیان درروز دوشنبه از وضعیت جسمانی این دسته از ماموران در شورای پزشکی ناجا بررسی می شود و تسهیلات ویژه ای برای افرادی که دچار آسیب هایی همچون صدمات چشمی، گوش ، دست و پا شده باشند ، پیش بینی شده است .
سردار سیداحمدیان افزود: به عنوان مثال افرادی که دچار آسیب گوش شده باشند براساس رای شورای پزشکی باید از محیط پر سر و صدا دور نگه داشته شوند یا چنانچه ماموری، آسیب جدی دیده باشد در شورای پزشکی بازنشستگی زودرس با حقوق 30 روز برایش در نظر گرفته می شود ضمن اینکه درجه فرد نیز ارتقا می یابد.
وی ادامه داد: البته این تسهیلات شامل افرادی است که در اثر خدمت به بیماری یا آسیبی مبتلا شده باشد که در شورای پزشکی برای این افراد جانبازی یا قیود خدمتی ناشی از خدمت در نظر گرفته می شود و با امتیاز بیشتر و ارتقای درجه بازنشسته می شوند.
به گفته معاون بهداشت و درمان نیروی انتظامی، تایید این موارد به عهده شورای ویژه ای در معاونت نیروی انسانی نیروی انتظامی است.
سید احمدیان همچنین گفت که کارکنان نیروی انتظامی بیشتر دچار بیماری هایی از جمله واریس، مشکلات اسکلتی - عضلانی و نیز مشکلات قلبی و عروقی ناشی از استرس می شوند.
این مقام انتظامی همچنین گفت: 9 بیمارستان به صورت منطقه ای در کشور وجود دارد که از این شمار هشت بیمارستان فعال است و در این بیمارستان ها تمام تلاش ها انجام می شود تا به کارکنان به ویژه افرادی که در ماموریت ها آسیب دیده اند، خدمات خوبی ارایه شود و اگر به بازتوانی نیاز داشته باشند ، تدابیر لازم هم برای آنان اندیشیده می شود.
معاون بهداد نیروی انتظامی در ادامه اظهاراتش به کنگره تروما که به مسائل تصادفات کارکنان ناجا می پردازد هم اشاره کرد و گفت: این کنگره از روز گذشته - یکشنبه - در کتابخانه ملی آغاز به کار کرده است و تا سه شنبه - 16 آذر - ادامه دارد.
وی هدف از برگزاری کنگره یاد شده را اقدامات پیشگیرانه ناشی از صدمات عنوان کرد.

**ارائه پیشنهاد کاهش نوبت کاری پلیس راهور،موقع آلودگی هوا
معاون بهداد نیروی انتظامی افزود: جلسات مختلفی با مسئولان راهور برگزار شده است تا شیفت یا نوبت کاری ماموران راهور در روزهایی که هوا آلوده است ،کاهش یابد؛ ضمن اینکه ماموران در این روزها حتما از ماسک استفاده کنند و مصرف شیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
سردار سید احمدیان اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شده است تا به ماموران راهور اجازه دهند از مرخصی بیشتری در این شرایط استفاده کنند.
منبع: ایرنا

706/700

کد خبر: 710087

وب گردی

وب گردی