محمود صادقی: عدالتخواهی فرا جناحی است/حافظی: مبارزه با مفاسد اقتصادی دقیقاً مثل واکسیناسیون است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون شفاف سازی اقتصاد و سلامت اداری مجلس دهم گفت: شکل حکومت مهم نیست بلکه محتوای حکومت مهم است.

به گزارش ایسکانیوز، میزگرد جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با فساد، اقتصادی به همت کانون اندیشه دانشجویی مسلمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در محل آمفی تئاتر این دانشکده ظهر روز دوشنبه با حضور رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و عضو شورای شهر تهران و محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف سازی اقتصاد و سلامت به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

در ابتدا رحمت الله حافظی، عضو شورای شهر تهران در پاسخ سوالی درباره فساد اقتصادی و راهکار های از بین بردن آن گفت: با توجه به اینکه این جلسه ممکن است افراد پی رو هر جریان سیاسی باشند سوال اینجاست، نقطه مشترک گردهمایی این افراد کنار هم چیست؟

در جواب باید گفت، نقطه مشترک این جمع مبارزه با فساد اقتصادی و عدالت خواهی است و عدالتخواهی فراه جناحی است.

وی ادامه داد: جایی که مسوولین امر احساس کنند اجرای فرمایشات رهبری به نفعشان است استقبال می کنند و جایی که احساس کنند به نفعشان نیست کر و کور و ناشنوا می شوند.

وی با بیان اینکه این نشست و مطالبات باید از مدت ها قبل شروع می شد گفت، هر چند هم هنوز دیر نشده است و مسوولین که باید با مردم باشند نه بر مردم و اجازه ندهند یک عده سوء استفاده کرده و استفاده از نقاط ضعف نظارتی از منابع مردم ارتزاق کنند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی دقیقاً مثل واکسیناسیون است

وی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی دقیقاً مثل واکسیناسیون است گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی مانند تزریق واکسن به یک فرد دردناک است و در این راستا وظیفه دستگاه قضایی است که این مفاسد را شناسایی و مشکل را رفع کند و باعث ایمن سازی سیستمهای اداری و مالی شود.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد نقطه روشنی است و کسی که با فساد مقابله میکند را نباید متهم دانست و این امر با شفاف سازی در حوزه مدیریت میسر می شود.

این عضو شورای شهر در این راستا افزود: علاوه بر شفافیت وجود ابزارهای نظارتی مناسب، ایجاد زیرساخت های لازم برای نظارت، مطالبات مردمی، انعکاس مشکلات و افکار عمومی را مهم دانست و به نقش رسانه به خصوص صدا و سیما اشاره کرد. وی در ادامه گفت: از رسانه ملی انتظار می رود مسائل و مطالبات مردم را بدون نگرشهای سیاسی بیان کنند.

در ادامه این میزگرد دکتر محمود صادقی با توجه به بحث مبارزه با فساد گفت: یکی از آفت های برتری طلبی است به طوری که فلسفه بعثت انبیا اجرای عدالت بوده است، دنبال شود.

صادقی در راستای مبارزه با فساد، نقش مردم را مهم دانست و اظهار داشت: مردم در حکومت باید مشارکت کنند و عدم حضور مردم سرمنشا فساد است.

نماینده مجلس با توجه به اینکه ما در قانون اساسی واصل تفکیک قوا الزام داریم گفت: نکته بنده در مبارزه با فساد این است که قوانین مصوب را به درستی اجرا کنیم و در صورت عدول از قانون اساسی، کشور دچار تباهی می شود .

گفتنی است علی رغم دعوت کانون اندیشه دانشجویان مسلمان از دکتر احمد توکلی و یاشار سلطانی برای بیان مساله فساد اقتصادی و عبور از سیاسی شدن مسائل اقتصادی این دو نفر در جلسه حضور نداشتند.

200/205

کد خبر: 710106

وب گردی

وب گردی