موفقیت یک انتخاب است/گفت و گو با دانشجوی موفق واحد بناب

یکی از دانشجویان موفق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امکانات دانشگاه بسیار عالی و راضی کننده بود؛ امکانات آموزشی و به ویژه کتابخانه واحد بناب بسیار مجهز بود و استفاده بردم.

به گزارش ایسکانیوز، کم نیستند دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کرده اند و در زندگی خودبه موفقیت های بزرگی هم رسیده اند. یکی از آن ها مهدی مهدی­ نژاد اهل میاندوآب است که امسال در مقطع دکترای رشته برق قدرت دانشگاه علم و صنعت تهران قبول شده است که با او به گفت و گو نشسته ایم.

شما در کدام دانشگاه ­ها تحصیل کرده ­اید و انگیزه ­تان برای ادامه تحصیل چه بود؟

شهریور سال 1388 تصمیم به ادامه تحصیل گرفتم و در رشته برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب قبول شدم. در روز ثبت نام و قبل از ورود به دانشگاه، تصمیم جدی گرفتم و با خودم عهد بستم تا آینده روشنی را برای خودم در واحد بناب رقم بزنم. لذا از همان روزهای اول با انگیزه­ای بالا در کلاس­ها شرکت کردم و با نمره­ های بسیار خوب درس­ها را پاس کردم. من در کنار مطالعات درسی، مطالعات روان­شناسی و خودشناسی را نیز انجام دادم تا اینکه بالاخره با معدل بالای 18 از این واحد دانشگاهی فارغ­ التحصیل شدم.

از ترم پنجم کارشناسی، برای کنکور کارشناسی ارشد برنامه ریزی کردم و در سال 1392 با کسب رتبه 56 کنکور سراسری، در رشته برق قدرت (سیستم­های قدرت) دانشگاه تبریز پذیرفته شدم. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، در آزمون دکترای تخصصی شرکت نمودم و به حول و قوه الهی و تلاش مضاعف، امسال در دکترای تخصصی رشته برق قدرت (سیستم­ های قدرت) دانشگاه علم و صنعت تهران قبول شدم.

چند مقاله دارید؟

تاکنون، چهار مقاله ISI، دو مقاله ISC و 8 کنفرانس داخلی ارائه داده ­ام.

از واحد بناب بگویید

اسطوره های زندگی من از واحد بناب هستند؛ اساتیدی همچون دکتر تیزفهم، دکتر شریفی، دکتر طالبی و دکتر نوجوان در موفقیت و پیشرفت علمی بنده، تأثیر بسزایی داشتند و اسطوره­های زندگی من هستند.

امکانات دانشگاه نیز بسیار عالی و راضی کننده بود؛ امکانات آموزشی و بخصوص کتابخانه واحد بسیار مجهز بود و من بسیار استفاده بردم.

سخن آخر؟

موفقیت یک انتخاب است؛ انسان خودش انتخاب می کند که موفق باشد یا نباشد.

700/701

کد خبر: 710141

وب گردی

وب گردی