پروانه مافی: ما در سال 92 حتی برای نان و خوراک هم واردات داشتیم

پروانه مافی با اشاره به اینکه دولت قبل سراسر دولت بدهکار بود گفت: دولت یازدهم میراث دار بدهکاری های دولت قبل است به طوری که ما در سال 92 حتی برای نان و خوراک هم واردات داشتیم.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو که در دانشگاه آزاد فنی تهران غرب و با حضور دو نفر از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پروانه مافی طی سخنانی گفت: بیش از 60 سال است که از 16 آذر 32 می گذرد و همچنان جنبش دانشجویی در طول این زمان با مبارزات آزادی خواهانه ملت ایران همراه بوده است و در هر دوره ای از این 60 بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی ویژگی های خاص و قابل احترامی دارد افزود: دانشجو یک رکن نظارت بر قدرت است باید از آن صیانت کرد و نباید اجازه داد جنبش دانشجویی ابزاری برای گروه های سیاسی خارج از دانشگاه باشد.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی باید در قالب ساختارهای فعال باشد تصریح کرد: جنبش دانشجویی همواره باید با آرمان گرایی در مسیر خواست و انتظارات خود حرکت کند و انتظار ما از دولت این است که فضای دانشگاه، شرایط آرمانی و آزاد خود را به دست آورد بطوریکه ‌قدرت هر کجا باشد باید بر آن نظارت کرد و دانشجو یکی از ارکان نظارت است، چرا که دانشجو همواره عدالت‌طلب، ضد استکبار،ضد اشرافیت گرایی و ضدفساد بوده است.

وی گفت: در ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید شرایط به هم ریخته و نابود شده ای به دولت تحویل داده شد وخوشبختانه امروز این شرایط به کلی تغییر کرده و فضای مناسب تری فراهم شده است ضمن اینکه ما نباید انتظار داشته باشیم که مشکلات و مطالبات به سرعت به نتیجه و شرایط مطلوب تغییر کند و تاکنون نیز دستاوردهای فراوانی برای کشور به دست آمده است.

مافی در ادامه افزود: در مقایسه‌ای نسبت به اقدامات دولت یازدهم نسبت به دولتهای نهم و دهم،آقای روحانی دولت را با بدهی 280 هزار میلیارد تومانی و نیز بدهی بانکی 120 هزار میلیارد تومانی و تورم بالای 40 درصد تحویل گرفته است،و تا کنون روند رو به رشدی را از دولت در تسویه بدهی ها شاهد بودیم و نباید نا امید باشیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حدود 3 سال و نیم اخیر، گفت: در دولت یازدهم فضای دانشگاهها نسبت به گذشته مناسب‌تر شده است، البته انتظار داریم فضای دانشگاهها آنطور که ایده‌آل ما است باشد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: این بیم وجود دارد که مبادا فضای امنیتی دانشگاهها دوباره برگردد. بنابراین از وزارت علوم می‌خواهیم که استقلال فکری خود را حفظ کند و دخالتهای غیرقانونی و فراقانونی در برگزاری برنامه‌های دانشجویی باید مهار شود.

مافی در پایان صحبت های خود خطاب به دانشجویان گفت: توان علمی و سواد سیاسی دانشجویان باید به وضع مطلوبی برسد و دانشجو باید در کنار مطالبه گری توان تحقق اهداف و خواسته های خود را نیز داشته باشد و مطالعه گری و شعار دادن به تنهایی کفایت نمی‌کند. همچنین دانشجویان باید توان کادرسازی را در خود نیز تقویت کنند و به آمادگی پذیرش مسئولیت های مهم برسند.

204/200

کد خبر: 710150

وب گردی

وب گردی