دومین موفقیت پی در پی جمهوری اسلامی ایران کمتر از یک هفته

حسین حبیب زاده*

به دنبال موفقیت دیپلماسی نفتی ایران، روز گذشته برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و طی 60 سال گذشته، دکتر حمید میرزاده به عنوان رییس هیات امنای انجمن آسایهل برای مدت 2 سال انتخاب شد.

ریاست هیات امنای اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا از سال 1956 تاکنون در اختیار کشورهای تایلند، مالزی، اندونزی، فیلیپین، هنگ کنگ، سنگاپور، ویتنام و برونئی بود. برای نخستین بار پس از گذشت 60 سال از تاسیس این انجمن، دکتر حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اکثریت آرا به عنوان ریاست هیات امنای آن انتخاب شد.

پس از رایزنی های دکتر میرزاده، با عضویت 8 دانشگاه و موسسه آموزش عالی ایران نیز موافقت شد. تاکنون 210 دانشگاه از کشورهای ایران، مالزی، اندونزی، تایلند، استرالیا، ویتنام، برونئی، سنگاپور، فیلیپین، کامبوج، هنگ کنگ، هندوستان، ژاپن، میانمار، سریلانکا، تایوان، تیمور شرقی، لهستان، بلژیک، کانادا، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند، سوئد و آمریکا در 'آسایهل' عضویت داشتند که با اعضای جدید به 239 عضو رسید.

دکتر میرزاده که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بالاترین آرا به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده شد، در این عرصه دیپلماسی علمی نیز حائز اکثریت آرا شده است.

*سرپرست خبرگزاری ایسکانیوز

200

کد خبر: 710178

وب گردی

وب گردی