خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر را ورای وظیفه سازمانی خود می دانیم

گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور دکتر طباطبایی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس طاهری مدیرکل بنیاد امور شاهد و ایثارگران استان البرز، جمعی از مسئولین بنیاد شاهد و امور ایثارگران استان البرز، دکتر میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سالن اجتماعات مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ضمن خیرمقدم و تبریک هفته اول ربیع‌الاول و روز دانشجو گفت: خداوند را شاکریم که این توفیق حاصل شد که در آستانه روز دانشجو و شهادت دانشجویانی که همواره صدای آزاد اندیشی، عدالت خواهی، وطن دوستی و استکبار ستیزی داشته‌اند، در جمع دانشجویان عزیز شاهد و ایثارگر هستیم».

وی با مروری بر تاریخچه حرکت دانشجویی از شهریور 1320 تا شروع جنبش های اسلامی به رهبری مرحوم طالقانی و مهندس بازرگان و سپس جنبش های عدالت خواه دانشجویی با محوریت اندیشه های حضرت امام(ره) گفت:«در طول 75 سالی که از جنش های دانشجویی می گذرد این قشر نشان داده اند که همیشه در کشور منشاء اثر و تحولات مثبت اجتماعی بوده و نقش کلیدی پیشرو و پیشگام داشته اند».

دکتر میرزا حضور دانشجویان را در دفاع مقدس و نیز صحنه های مدیریتی کنونی جامعه به عنوان قشراثربخش و مثبت قابل توجه دانست و تصریح کرد:«به هر حال در جنبش های دانشجویی نیز گاهی افت و خیزها و تحولات سیاسی نیز وجود داشته است».

وی با اشاره به حضور 3200 دانشجوی شاهد و ایثارگر در واحد کرج در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و سطح آموزش تحصیلی بالاو روحیه خودباوری آنان گفت:«از روی اعتقاد و اخلاص اعلام می دارم که توفیق خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر را ورای وظیفه سازمانی خود می دانیم و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با 54 رشته دکترای تخصصی و 103 رشته کارشناسی ارشد جزء دانشگاه های مطرح کشور است که از فضایی لازم برای تحصیل بدون دغدغه و توام با پیشرفت برخوردار هست.

دکتر میرزا با اشاره به حضور 11% دانشجویان شاهد و ایثارگر در واحد کرج پذیرش هرساله این دانشجویان را حدود 5% کل ورودی ها اعلام کرد و خاطرنشان کرد:«با تعامل هایی که با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد امور شاهد و ایثارگران صورت گرفته است با تشکیل جلسات مکرر و پیگیری های دفتر مدیریت امور شاهد و ایثارگر سعی در خدمات رسانی شایسته ای به این دانشجویان عزیز می شود».

وی با برشمردن برخی اقدامات صورت گرفته در واحد کرج به منظور رفاه حال این قشر از دانشجویان گفت:«به کارگیری استادان متعهد و مشاور در 12 دانشکده در واحد کرج برای راهنمایی و مشاوره این عزیزان، پیگیری روند تشکیل کانون علمی و فرهنگی شاهد برای فعالیت های فوق برنامه علمی، فرهنگی و هنری دانشجویی از مهمترین این اقدامات است».

دکتر میرزا با بزرگداشت خون های پاک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد:« تا تاریخ هست ما بدهکار و مدیون خون های پاک شهدا هستیم و باید تلاش کنیم تا با رفع موانع تحصیلی، کاهش مشکلات و همفکری با این دانشجویان زمینه پیشرفت در مدارج علمی بالاتر این عزیزان که فرزندان و بستگان قهرمانان دوران دفاع مقدس می باشند را فراهم نماییم و با القای روحیه خودباوری بسترساز رشد و تعالی آنان در جامعه باشیم».

وی با اشاره به وجود بیش از 3400 کارخانه و بنگاه تولیدی و صنعتی در استان البرز به تدوین برنامه ها و راهکارهایی برای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، اشاره کرد و افزود: «نوشتن مقالات ISI و انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی به تنهایی کافی نیست و می بایست موضوعات پایان نامه های دانشجویی به سمت رفع نیازهای جامعه و صنعت هدایت شود.

وی در پایان از مسئولین بنیاد شاهد و ایثارگران خواست که در جلسات متعددی که با سازمان های استانی و کشوری دارند بر این امر تاکید داشته باشند.

200

کد خبر: 710188

وب گردی

وب گردی