دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهای پیشرو در توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، شهریار عباسی در "همایش دانشجویان شاهد و ایثارگر استان ایلام" که در محل واحد ایلام و با حضور مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام ، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و دانشجویان و اساتید عضو خانواده ایثارگر استان برگزار شد بیان کرد: فراهم کردن امکانات تحصیلی در اقصی نقاط کشور برای فرزندان شهدا و ایثارگران افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی سهم بزرگی در آن دارد.

وی بیان کرد: خدمت به فرزندان شهدا و ایثارگران از مهمترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است که همواره مورد تاکید دکتر میرزاده و سایر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه نقش بسزایی در تبیین، فرهنگ سازی و برجسته سازی نقش بی بدیل شهدا و ایثارگران در 8 سال دفاع مقدس دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 700 دانشجو عضو خانواده بزرگ ایثارگران در واحد ایلام مشغول تحصیلی هستند که بیشتر آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و از لحاظ وضعیت تحصیلی اکثرا از دانشجویان ممتاز دانشگاه هستند.

عباسی گفت: همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بسیار مثبت است به طوریکه برنامه های فرهنگی تاثیرگذاری با همکاری و هماهنگی این دو دستگاه برای دانشجویان خانواده بزرگ ایثارگران استان اجرایی شده است که می توان به نصب سردیس شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشور در واحد ایلام ، برگزاری اردوهای مختلف فرهنگ مذهبی و اعزام دانشجویان به مشهد مقدس و قم ، کاشت 11 نهال به یاد 11 شهید دانشجوی استان ایلام در محوطه دانشگاه ، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام با حضور دانشجویان و اساتید واحد ایلام ، برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس با حضور آزاده سرافراز خلبان یدالله واعظی ، برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان عضو خانواده ایثارگران، اعزام دانشجویان ممتاز جهت دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار مداوم و همیشگی با خانواده های معزز شهدا و ایثارگر و... اشاره کرد.

وی گفت: مطالبات دانشگاه از بنیاد شهید بابت شهریه دانشجویان عضو خانواده بزرگ ایثارگری علیرغم ایجاد تنگناها و مشکلات مالی برای دانشگاه ولی با همت و تلاش مسئولان دانشگاه تاکنون خللی در تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد نشده است و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خود را خادم خانواده شهدا و ایثارگر می دانند.

در این مراسم علاوه بر سخنرانی محمد علی فقیهی مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ، جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولان این همایش و همچنین تجلیل از فرزندان شهدا نیز برگزار شد.

205/200

کد خبر: 710249

وب گردی

وب گردی