امروز جامعه دانشگاهی به آینده ای سرشار از امید و خردورزی می اندیشد

امروز جامعه‌ دانشگاهی ما در پرتو مشعل پر فروغ 16 آذر، در اندیشه پیمودن راهی است که به آینده‌ای روشن منتهی می‌شود. آینده‌ای که سرشار از عشق و امید مبتنی بر خردورزی، آزادی، گفتگو و کرامت های انسانی است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز،​١٦ آذر که به حق به عنوان « روز دانشجو » نام‌گذاری شده است، یادآور رسالتی است که تمسک به آن، به نهضت اصیل دانشجویی، هویت و اعتبار ملی- اسلامی می‌بخشد.

۱۶ آذر یادآور به خاک و خون کشیدن دانشجویانی است که با شهادت خود به جهانیان فهماندند؛ ایرانیان از هر قشری در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان همچون سروی استوار، ایستاده‌اند و برای استقلال کشور حاضر به نثار جان خود نیز هستند.

۱۶ آذر ثابت کرد که قلم‏ ها، شعارها و قدم‏های استوار دانشجو، همواره همراه ملت و یاریگر دولت در همه زمینه ‌هاست.

به فرموده مقام معظم رهبری: «در محیط دانشگاه، محیط دانشجویی، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه، هر دو لازم است. جوان، آن هم دانشجو، در محیط علمی، باید ذهنش و زبانش باز باشد؛ نقد کند؛ البته منصفانه باشد. نقد را با عیب‏جویی و با عصبانیت و با بهانه‏گیری نباید اشتباه کرد؛ اما نقادی باید کرد. در عین حال، نقدپذیر هم باید بود. دیگران هم اگر از ما به عنوان دانشجو، به عنوان تشکل دانشجویی، نقد کردند، بپذیریم؛ یعنی تحمل کنیم... ( در دیدار با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد)

امروز نیز جامعه‌ دانشگاهی ما در پرتو مشعل پر فروغ 16 آذر، در اندیشه پیمودن راهی است که به آینده‌ای روشن منتهی می‌شود. آینده‌ای که سرشار از عشق و امید مبتنی بر خردورزی، آزادی، گفتگو و کرامت های انسانی است.

روز دانشجو، روز علم ‏دوستی و حقیقت ‏پرسی، روز طلوع اندیشه‏ های نو، روز انسان‏های فرهیخته و بالنده، روز اندیشه‏های ناب و روز گسستگی جهل‏ها ونابخردی ها بر دانشجویان فهیم وفرهیخته مبارک باد .

یادداشت: علی انوار - فعال رسانه ای

کد خبر: 710251

وب گردی

وب گردی