اجرای مراسم روز دانشجو با حضور مسئولان دانشگاه  آزاد اسلامی استان همدان

مراسم روز دانشجو با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان و رئیس پیام نور استان همدان و چند تن دیگر از مسئولان شهرستان تویسرکان از جمله روسای دانشکده فنی مهندسی و پیام نور شهرستان تویسرکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان، مرکز پیام نور و دانشکده فنی مهندسی شهرستان در سالن آمفی تئاتر واحد تویسرکان برگزار شد.

مجتبی بابایی رئیس واحد تویسرکان پس از عرض خیر مقدم به دانشجویان و اساتید و مدعوین حاضر در سالن و پس سلام و درود بر روح ملکوتی حضرت امام(ره) و ارواح مطهر شهدا از جمله دو شهید گمنام آرمیده در صحن واحد تویسرکان و تمای شهدای دانشجوی این آب و خاک در خصوص گرامیداشت روز ۱۶ آذر گفت: در سال ۱۳۳۲ در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد شاهنشاهی به دانشکدۀ فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه تن از دانشجویان این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی شهید و گروه دیگری مجروح و بازداشت شدند و جان خود را تقدیم و فدای آزادی این مملکت کردند.

بابایی با بیان اینکه این روز در تاریخ ایران نقطه عطفی شده و یاد آن همیشه در خاطره ها خواهد ماند گفت: دانشجویان ما در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و دوران پس از جنگ ثابت کردند که حضور و وجودشان برای استقلال و آبادانی این سرزمین چقدر می تواند مثمر ثمر باشد و در حال حاضر نتیجه این حضور فعال در عرصه علمی پژوهشی قرار گرفتن ایران در بین 20 کشور علمی جهان است.

در ادامه مومیوند فرماندار شهرستان در سخنانی روز دانشجو را روز تبلور حق خواهی دانشجویان در تاریخ ایران دانست و عنوان نمود: دانشجو در راستای مطالبه گری، آزاد اندیشی و حق گویی و استقلال طلبی کشور سمبل تمام عیاری معرفی شده است و الگویی همیشگی است که در تمام دورانهای حساس این کشور نقشی پر رنگ را بر عهده داشته است.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید و مسائل و مشکلاتی که این دولت در طول سه سال و نیم فعالیت خود با آنها روبرو بوده است سخنانی را عنوان نمود و دولت یازدهم را از مظلومترین دولتها در دوران پس از انقلاب معرفی کرد که در برخی از موارد نقادان حداقل انصاف را نیز در طرح و بیان انتقاد از دولت رعایت نمی کنند.

مومیوند در قسمتی از سخنان خود به مسائل مربوط به شهرستان تویسرکان نیز اشاره ای نمود و از اقداماتی که در این مدت با همکاری و حمایتهای نماینده شهرستان و امام جمعه این شهر صورت گرفته عناوینی را عنوان کرد.

سپس صفایی رئیس دانشگاههای پیام نور استان همدان در سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو باید عرض کنم که این روز، روز جشن وشادی نیست روز شهادت سه تن از دانشجویان غیور و وطن پرست ما به دست رژیم شاهنشاهی است که به حضوز استکبار آمریکا در ایران معترض بودند و به خاک و خون کشیده شدند و ما باید تا همیشه این عزیزان را به عنوان الگوی استقلال طلبی ایران در خاطرمان زنده نگه داریم .

در ادامه برنامه، گروه موسیقی به اجرای زنده ی موسیقی سنتی پرداختند و پس از آن پخش یک کلیپ دانشجویی و اجرای نمایشنامه طنز و پایان بخش مراسم نیز تقدیر از دانشجویان ممتاز شهرستان بود.

205/200

کد خبر: 710254

وب گردی

وب گردی