پیام سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

ایسکا نیوز به نقل پورتال رسمی حزب اعتدال و توسعه، دکتر اسماعیل شجاعی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای را از سوی حزب صادر کردند، که متن پیام بدین شرح است:

به نام یکتای بی همتا

۱۶ آذر روز افکندن نور شعور و شرف بر فضای دانش و دانش اندوزی و افروختن شعله غیرت و آگاهی در سرمای استبداد حاکمیت پهلوی، بر روندگان و پویندگان راه علم و دانش گرامی باد.

۶۳ پاییز از به خون غلطیدن شهیدان قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی در راه استقلال و عزتمندی این سرزمین در دانشگاه تهران می‌گذرد.

امروز جامعه دانشگاهی منور به نورافشانی‌های این ۳ آذر اهورایی و دیگر شاهدانی است که در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس، شکوه عشق و جانبازی را در برگ برگ کتاب پرافتخار این مرز و بوم به یادگار گذاشتند و در دفاع از شعارهای اصلی انقلاب یعنی استقلال؛ آزادی و جمهوری اسلامی هرگز به خود تردید راه نداده‌اند.

جایگاه والای دانشگاه علاوه بر کارکرد علمی، پژوهشی و دانش افزایی که کشور را از نظر نیازهای تحقیقی و تربیت مدیران اجرایی بی نیاز می‌سازد، محلی برای تعاطی افکار و برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی و مورد پرسش قرار گرفتن و پاسخ گفتن است.

رشد و بالندگی جامعه در سطوح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... ارتباطی ناگسستنی با نشاط و امنیت نسل جوان و قشر دانشجو دارد.

این قشر دانشجو و جوان است که با برخورداری از علم و آگاهی مسیر پیشرفت و توسعه حال و آینده کشور را رقم خواهد زد.

اعتماد و اطمینان مسئولان و مدیران به کارایی و پتانسیل‌های موجود در فضای دانشگاهی و گوش سپردن به دغدغه‌های خیرخواهانه و مترقیانه قشر دانشجو، همراه با تدوین کاربست و ساز و کار به انجام رسانیدن ایده‌های ایشان، بی گمان سبب ساز تحولات شگرفی خواهد شد.

فراهم آوردن فضایی جهت بیان دغدغه‌ها و ارائه راهکارها در کنار بسط روحیه پرسشگری و بالا بردن آستانه تحمل در برابر انتقادات که مقام معظم رهبری نیز به کرات بر آن اصرار داشته و دارند، به پویایی و سرزندگی جامعه دانشگاهی و بالتبع عرصه عمومی جامعه خواهد انجامید.

دانشجویان فرهیخته و تحول خواه خود به نیکی تفاوت میان اندیشه ورزی و بیان راهکارهای جدی به منظور تحکیم بنیان‌های اخلاقی، مبارزه با فساد اقتصادی، بالا رفتن شاخص‌های اقتصادی و ایجاد فضا آزاد برای رسانه‌ها برای نقد آزادانه مسئولان کشور و بالا رفتن آستانه تحمل حاکمیت در مقابل انتقادات و سایر اهداف و آرمان‌های به حق خویش را با سیاست زدگی و بازیچه دست جناح‌ها و جریان‌های سیاسی شدن را می‌دانند.

بی شک مشی اعتدالی، تنها راه برون رفت از افراط و تفریط خواهد بود که می‌توان به واسطه آن مسیر توسعه را با سرعت و دوام بیشتر پیمود و در این راستا حزب اعتدال و توسعه که خود را متولی گفتمان اعتدالگرایی می‌داند، حداکثر تلاش خود را در راه افزایش بهره‌وری علمی و پژوهشی کشور به پشتوانه دانشجویان و دانشگاهیان همسوی خود، به کار می‌بندد تا قطار پیشرفت کشور عزیزمان ایران هر چه سریع‌تر به ایستگاه توسعه رسیده و ملت شریف ایران به آنچه مستحق آن هستند دست یابند.

در پایان بر خود لازم می‌دانیم ضمن پاسداشت مجدد این روز ارزشمند که نماد استعمار و استبدا ستیزی دانشجویان ایرانی در چندین دهه تاریخ فعالیت‌های سیاسی دانشجویان است، این روز ارزشمند را به عموم جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجوان عزیز تبریک گفته و موفقیت و بهروزی یکایک دانشجویان عزیز را از خداوند دانای آگاه آرزو می‌کنیم.

کد خبر: 710296

وب گردی

وب گردی