رحیمی جهان آبادی: دانشگاه آزاد اسلامی پرچم دار  دیپلماسی علمی کشور

نماینده  دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد غیر دولتی و نمادی از فعالیت های اقتصاد مردمی در سطح کشور فعال بوده و امروز علاوه بر عرصه داخلی در عرصه بین المللی نیز حائز اهمیت است.

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوزدر مورد ریاست میرزاده به عنوان واحد رئیس واحد آسایهل اظهار داشت: دیپلماسی امروز جهان یک دیپلماسی همه جانبه است و در بسیاری از جنبه ها مانند اقتصاد، فرهنگ و...فعال هستند تا روابط یک دولت را در سطح بین المللی بهبود و ارتقا بخشند.

وی افزود: کشور ما از ظرفیت های فرهنگی و ظرفیت های غیر سیاسی خود می تواند بهتر و بیشتر استفاده کرده و بخشی از این مسئله حضور در مجامع بین المللی چون آسایهل است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد غیر دولتی و به عنوان نمادی از فعالیت های اقتصاد مردمی در سطح کشور ابتدا گام هایی را در داخل کشور برداشت و در حال حاضر به نظر می رسد با کسب توانایی امروز در عرصه بین المللی نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: به عنوان نائب رئیس فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس دهم انتخاب دکتر میرزاده را به جامعه علمی کشور تبریک گفته و آرزو می کنم انشاءالله دانشگاه آزاد بتواند پرچم دار مناسب و خوبی برای دیپلماسی علمی کشور از جمله آسایهل باشد.

وی در مورد روز دانشجو و مقایسه روحیه استکبار ستیزی دانشجویان گذشته و حال حاضر بیان داشت: دانشجو یک روحیه استکبارستیزی و استقلال طلبی دارد. جنبش های دانشجویی در دهه 1950 و 1960 در اروپا و در ایران در ادوار قبل و بعد از انقلاب وجود داشته است.جنبشی که امروز در قالب جبنش دانشجویی در دانشگاه ها وجود دارد دارای دو ویژگی استبداد ستیزی و استقلال خواهی است و بخشی از این استقلال خواهی متوجه این است که کشور زیر سلطه نباشد.

نائب رئیس فراکسیون دانشگاه آزاد گفت: 16 آذر به عنوان نماد مقابله دانشجویان با سطه بیگانگان بر کشور و شهادت سه تن از دانشجویان در اعتراض به ورود نیکسون رئیس جمهور امریکا به ایران رخ داد و تا به امروز حاوی این پیام است که دانشگاه ها به عنوان بخشی از جامعه مدنی و فضای فرهنگی و سیاسی کشور اگر اثرگذاری و فضای فعالیت لازم را داشته باشند؛ به نفع کشور است. زیرا هر کشوری را دو خطر استبدادزدگی در داخل و وابستگی به کشورهای بیگانه و از دست رفتن استقلال و توانایی تهدید می کند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من امروز نیاز به احیای جنبش دانشجویی احساس می شود زیرا باید به جبنش دانشجویی خود اعتبار لازم را بخشیده زیرا حمایت از این جبنش ها به نفع کشور و جامعه است.

وی افزود: جنبش دانشجویی توانسته بار احزاب را در کشور به دوش بکشد و در فضای کشور اثر گذار است. در این راستا جنبش دانشجویی باید استقلال خود را از جریان های سیاسی و احزاب حفظ کند و نباید تبدیل به ابزار دست نهادها و احزابی شود که معمولا به دنبال منافع خاص خود در قدرت هستند و جنبش دانشجویی نباید در این مسیر ورود پیدا کرده و با حفط استقلال و روحیه استبدادستیزی خود به رشد و بالندگی و پیشرفت کشور کمک کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر من فعالیت دانشگاه ها امروز در جنبش دانشجویی با رکود روبروست و آن فعالیت و اثرگذاری لازم را در این جبنش ها شاهد نیستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت طیف ها گروه های مختلف و دیدگاه های مختلف جنبش دانشجویی بستر و فضای مناسبی دارد و به سهم خود از مسئولین دانشگاه آزاد تشکر کرده و این خواسته را به عنوان یکی از اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد از دانشجویان این دانشگاه دارم که در کنار علم آموزی با مسائل جامعه خود قطع ارتباط نداشته و با پیوند با مسائل جامعه در جهت ارتقای درک و تحلیل از مسائل روز جامعه و ارتباط لازم با نیروهای متخصص بتوانند در آینده به عنوان مدیران خوب و موفق در جامعه خدمت کنند.

205/101

کد خبر: 710328

وب گردی

وب گردی