خدمات امدادی به ۴۴ فروند شناوردرهشت ماهه سال ۹۵

معاون امور دریایی سازمان بنادر، خبر داده است که سرنشینان دو قایق صیادی در جزیره ابوموسی از خطر غرق شدن در شرایط نامساعد جوی نجات یافتند و گفته است:در هشت ماهه سال ۹۵، خدمات امدادی به ۴۴ فروند شناور مضطر (ایرانی و خارجی) ارائه شد و ۳۴۴ نفر دریانورد نیز از خطر غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، به دنبال اعلام اضطرار چهار نفر از سرنشینان دو قایق در هشت مایلی شمال غرب جزیره ابوموسی ناشی از شرایط نامساعد جوی و تقاضا امداد فوری، مراکز جستجو و نجات بندر شهیدرجایی و جزیره ابوموسی، بلافاصله نسبت به اعزام شناور ناجی ۱۷ و شناورهای همیار ناجی مستقر در منطقه اقدام کردند.

محمد راستاد با بیان اینکه در پی تلاش شناورهای اعزامی، قایق های صیادی مضطر شناسایی و به جزیره ابوموسی منتقل شدند تأکید کرد: درعملیات امداد و نجات منطقه ابوموسی، با توجه به شرایط طوفانی هفته گذشته در منطقه خلیج فارس، سرعت کمک رسانی و هدایت شناورهای مضطر بسیار مطلوبی بوده است.

راستاد به مانا خبرداده است که در هشت ماهه سال ۹۵، خدمات امدادی به ۴۴ فروند شناور مضطر (ایرانی و خارجی) ارائه شد و ۳۴۴ نفر دریانورد نیز از خطر غرق شدن نجات یافتند.

در این مدت به ۱۰۳ نفر از دریانوردان خدمات پزشکی در دریا ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، سازمان بنادر و دریانوردی در راستای اجرای کنوانسیون جستجو و نجات دریایی (SAR) با فعال کردن هفت مرکز اصلی و ۱۳ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی در شمال و جنوب کشور، خدمات امدادی رایگان به شناورهای مضطر اعم از ایرانی و خارجی در خلیج فارس و دریای خزر ارائه می کند.

بهره گیری این مرکز از ۱۷ فروند شناور پیشرفته جستجو و نجات دریایی، پشتیبانی هوایی عملیات دریایی بابه کارگیری هشت فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و دو فروند هاورکرافت در مواقع ضروری، باعث شده تا خدمات امدادی در پهنه دریایی جمهوری اسلامی ایران با کیفیت مناسبی انجام شود.

402/101

کد خبر: 710341

وب گردی

وب گردی