سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در حضور رئیس‌جمهور

مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران با حضور رئیس‌جمهور و سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم روز دانشجو با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(سه‌شنبه، 16 آذر) در دانشگاه تهران آغاز شد. در این مراسم از دبیران و نمایندگان تشکل های دانشجویی برای سخنرانی در حضور رئیس‌جمهور دعوت شده است که در ادامه بخشی از گفته های این نمایندگان را می خوانید:

نماینده انجمن تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی/یکی از افتخارات بی بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد اسلامی است

نماینده انجمن تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی در روز دانشجو خطاب به دکتر روحانی، رییس جمهور، گفت: بدون شک یکی از افتخارات بی بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد اسلامی بوده و به گواه تاریخ 35 سال، حضور پر افتخار توانسته است مسئولیت خطیری را که از روز نخست حضرت روح الله بر آن تاکید داشتند را به طرز شایسته و تمام و کمال انجام دهد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها مومن بوده بلکه نمونه بارزی از خالص ترین حرکت ها و بهترین استفاده ها از سرمایه مردمی در انقلاب اسلامی است. متاسفانه در دولت گذشته برخورد ها و مخالفت هایی را با امور مدیریتی این موسسه غیر دولتی و تاثیر گذاری مغرضانه و سیاست های نادرست بر روی دانشگاه آزاد را شاهد بودیم که بی شک به خوبی می دانیم که دلیل این مخالفت ها و کارشکنی ها چه بوده است؟ آیا جز کینه و عداوت های شخصی با هیات امنای این دانشگاه بوده است؟

وی خاطر نشان کرد: امروز خواستاریم دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان و مطابق با عدالت و حمایت دولت تدبیر و امید بتواند گام های مستحکم تری را در راه اهیای ارزش ها بردارد.

وی افزود: من به هیچ وجه قصد قیاس کردن مراکز اموزش عالی با توجه به اینکه فاقد امکانات و سطح تحصیلات اندک هستند را نداشته و ندارم اما از دولت خواستارم به پشتوانه سالها تجربه عدالت را در نظام آموزش ایران اسلامی برقرار سازند تا خدایی نکرده مدیران امروز ادامه دهنده راه تبعیض آمیز دولت گذشته نباشند که همواره با سعی بر ایجاد مراکز اموزشی بی کیفیت جلوی رشد و فناوری در دانشگاه آزاد را گرفتند.

وی عنوان کرد : دانشگاه ازاد اسلامی با مدیریت هوشمندانه فعلی در یکی از بهترین سطوح اموزشی و قابل دسترس عموم برای علاقه مندان به آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی است و همچنین لازم به ذکر است که جنس رسالت تشکل های اسلامی از جنس انبیای الهی است، انبیایی که تلاش بی وقفه ای را برای احیای حقوق بشر کردند.

نماینده اتحادیه انجمن های دانشجویان پیرو خط امام/چه بسیارند دانشجویانی که عطش علم و خدمت دارند و بعد از فارغ التحصیلی امیدشان به کلی از فضای اشتغال ناامید می شود​

نماینده اتحادیه انجمن های دانشجویان پیرو خط امام در روز دانشجو خطاب به دکتر روحانی، رییس جمهور، گفت: در دوران اعتلای ستارگان،آنان که با دانشجویان چنین کردند سفرهای استانی و سیاسی می روند و این در حالی است که دانشجویان ما ممنوع التصویر و ممنوع بیان هستند. گمنامی قانون در این وادی دلخراش و دلسر کننده است و سرایت بی قانونی به دانشگاه ها در قالب فشارهای سیاسی- امنیتی و ممیزی های خلاف قانون برای نشریات به روندی عادی مبدل شده است.

وی ادامه داد: چه بسیارند دانشجویانی که عطش علم و خدمت دارند و بعد از فارغ التحصیلی امیدشان به کلی از فضای اشتغال ناامید می شود ناامیدهایی که همچنان منتظریم کلید تدبیرتان انها را به امید تبدیل کنند.

نماینده انجمن دانشجویی/ فساد اقتصادی علارقم تاکید مقام معظم رهبری در کلیه سطوح کشوری است​

نماینده انجمن دانشجویی در روز دانشجوبه دکتر روحانی، رییس جمهور گفت : سقوط اخلاقی جامعه،رکود اقتصادی،معضل بیکاری و مسکن،عدم پاسخگویی نهاد های امنیتی و نظامی به مراجع ذی صلاح و مردم،تبعیض های جنسیتی ،نگاههای امنیتی به اقلیت های مذهبی، بحرانهای محیط زیستی،عدم تدوین منشور حقوق شهرندی از جمله معضلاتی است که می توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: از مسایل دیگرمعضلات اقتصادی، فساد اقتصادی علارقم تاکید مقام معظم رهبری در کلیه سطوح کشوری است.

نماینده انجمن های علمی و دانشجویی/در سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران وجود جایگاه اول علم و فناوری در میان 25 کشور منطقه آسیای جنوب غرب مورد تاکید است​

نماینده انجمن های علمی و دانشجویی در روز دانشجو خطاب به رییس جمهور گفت: در سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران وجود جایگاه اول علم و فناوری در میان 25 کشور منطقه آسیای جنوب غرب مورد تاکید است. شواهد حاکی از آن است نرخ رشد مقالات علمی ایران در حال حاضر به طور قابل توجهی بیشتر از سطح جهانی است حتی بر اساس گزارشی که جدیدا منتشر شد در سال میلادی جاری ایران رتبه 15 از لحاظ کیفی و تعداد مقالات منتشر شده در بین کشورهای جهان است اما باید توجه داشت استناد شاخص های سند علم و پیشرفت به تعداد مقالات منتشر شده به سوداگری در علم منتهی می شود .

وی ادامه داد: ما درپی انقلاب علمی در کشور بوده ایم و امروزاین اتفاق آبروی علمی کشور را تحت شعاع قرار داده است. گزارش جدید از تخلفات علمی نمایی عیان و نشانه ای آشکار از ضعف سیاست گذاری های علمی است. سیاست گذاری علمی کشور نیازمند تجدید نظر است و سیاست گذاران حوزه علم نباید مفهوم علمی را به تعداد مقالات محدود کنند .

وی عنوان کرد: تقویت انجمن های علمی دانشجویی با حمایت از انها وبا توجه به نقش و جایگاه آنها رشد متوازن علمی کشور را شاهد بود که اگر می خواهیم نخبگان کشوری تاثیر گذاری بیشتری در حل معضلات کشور داشته باشند باید زمینه های لازم برای دانشجویان فراهم شود.

200/202

کد خبر: 710369

وب گردی

وب گردی