تجلیل از دانشجویان برتر علمی، فرهنگی ، ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد در مراسم بزرگداشت روز دانشجو

مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور دکتر سید شاپوررضا  شجاعی رئیس واحد ، حجت الاسلام محمد هاشمی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز ، سرهنگ لشکری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ساوجبلاغ ، سرهنگ کریم پور فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ ، عیسی بابالو رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ ، جوادان  و شجری پور از اعضاء شورای اسلامی شهر هشتگرد ،  روسای دانشگاه های شهرستان ساوجبلاغ ، جمع کثیری از دانشجویان ، اساتید و کارمندان در محل سالن اجتماعات شهید مفتح به همت حوزه معاونت آموزشی ، دانشجویی ، فرهنگی و اداره روابط عمومی برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای مراسم پس از تلاوت قرآن کریم توسط یکی از دانشجویان و پخش سرود ملی ، کلیپی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص روز دانشجو و 16 آذر نمایش داده شد .

سپس دکتر شجاعی در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضار و دانشجویان ، این روز را به دانشجویان تبریک گفت . و بیان کرد افتخاری شد برای اینجانب تا 16 آذری دیگر در خدمت شما دانشجویان عزیز باشم .

وی در خطاب به دانشجویان اظهار داشت بیشترین اهتمام ما در مدت مسولیت فراهم نمودن امکانات و زیر ساخت های مناسب برای دانشجویان بوده تا دانشگاهی در تراز دانشگاه های معتبر کشور ایجاد نماییم . تلاش شده با همکاری همه معاونین ، مسولین ، اساتید و کارکنان دانشگاه و اخذ و جمع بندی نظرات دانشجویان آن چه را که جهت رسیدن به آموزش بهتر تولید علم و اقتصاد دانش بنیان باید صورت گیرد را برای شما دانشجویان فراهم آوریم .

وی گفت برخی از کارها زمانبر بوده و با این حال تلاش می کنیم با یک برنامه ریزی درست در کمترین زمان ممکن به آن اهداف برسیم . طبیعتا آن چه را که اولین خواسته دانشجویان از ما می باشد را امکانات رفاهی مطلوب بوده که به حق انتظار بجایی است و شاهد هستید که پروژه احداث سلف سرویس غذا خوری ، زمین ورزشی روباز و ... در حال اجرا است و احداث بزرگترین ساختمان کارگاهی و آزمایشگاهی در سطح استان و همچنین سوله ورزشی نیز از بهار سال آینده آغاز خواهد شد .

طبعا اشکالاتی نیز ممکن است در همه بخش ها باشد که با نظرات شما و همکاری کارکنان دانشگاه سعی در رفع اشکالات خواهیم داشت .

دکتر شجاعی به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد روزی که 3 دانشجو دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا توسط نظام فاسد پهلوی به شهادت رسیدند . وی گفت روز دانشجو روز استکبار ستیزی است و دانشجویان پیش قراولان مبارزه با استکبار و سلطه می باشند . وی دانشگاه را مرکز تولید علم و دانش و توسعه در کشور و دانشجو فرهیخته را امید جامعه در پیشرفت کشور دانست .

دکتر شجاعی گفت برای دانشجویان در محیط مقدس دانشگاه رسالت مهمی وجود دارد که و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده و آن توجه و وفاداری به آرمان های دانشجویی است . محور های این آرمانگرایی از نگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی عبارتند از اهمیت جایگاه علم و دانش ، عدالتخواهی که آرمان دائمی دانشجویان بوده ، آزاد اندیشی و آزادیخواهی که در یک دهه گذشته مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تاکید بسیار داشتند که در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی کرسی های آزاد اندیشی بسیاری را با موضوعات فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و ... برگزار نموده است .

وی در توضیح دانش اندوزی و تولید علم توضیح داد که مهمترین وظیفه دانشگاه در این خصوص ایجاد امکانات آزمایشگاهی ، کارگاهی و بهره گیری از اساتید مجرب است که دانشگاه آزاد اسلامی در چهار سال اخیر با تدابیر ویژه دکتر میرزاده ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در بحث جذب اعضاء هیات علمی کار بسیار مهمی را انجام داده است .

رئیس واحد گفت دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از یک و نیم میلیون دانشجو در حال تحصیل بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که بیش از 30 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی درحال تحصیل هستند و این هدفی است که در سال 1399 به آن باید می رسید ولی به همت ریاست عالیه دانشگاه و همه مدیران و علاقه وافر خود دانشجویان به علم اندوزی این هدف زودتر از موعد مقرر محقق شده است . رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در نظام رتبه بندی جهان 162 می باشد و جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد . که جایگاه خوبی در میان 25000 دانشگاه رتبه بندی شده می باشد البته کسب این موفقیت بیشتر مربوط به تلاش و عملکرد دانشگاه های جامع و بزرگ است .

ایشان افزودند در چهار سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی با اصلاح ساختار ها ، توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان و صرفه جویی تلاش گردیده که علیرغم تورم معمول سالانه کمترین بار مالی به خانواده ها تحمیل گردد . با اصلاح سازمان و کوچک و چابک کردن تشکیلات سازمانی تلاش گردیده علاوه بر کم کردن وابستگی دانشگاه به شهریه که در گذشته تقریبا 100 درصد بوده و هم اکنون به 85 درصد رسیده و همچنین برنامه ریزی های آتی در 4 سال آینده وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه به 60 درصد خواهد رسید ، خدمات علمی و نیز تخصصی به کشور در همه حوزه ها ارائه گردد . امروز دانشگاه آزاد اسلامی در قالب سامانه آزمایشگاه های همکار ( ساها ) 11000 آزمایشگاه متصل و مرتبط را ایجاد کرده است که هم اکنون 9166 آزمایشگاه با امکانات عالی در این سامانه دقیق ثبت گردیده و همه دانشجویان ، محققین و صنعتگران می توانند از آنها استفاده نمایید و این دستاورد چیزی جزو آینده نگری برنامه ریزی و تلاش مدیران ، کارکنان و اساتید دانشگاه نمی باشد . وی گفت دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 100 مرکز رشد و 40 پارک علم و فناوری که قطعا با بودجه دولتی ایجاد ان امکانپذیر نبوده تلاش می کند از این طریق در بخشی از اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی بوده قدم های موثری بردارد .

دکتر شجاعی در خاتمه سخنرانی خود برای همه دانشجویان آرزوی توفیق و سعادت در همه مراحل زندگی از درگاه خداوند متعال خواستار شدند .

در ادامه مراسم کلیپ مستند دانشگاه که توسط اداره روابط عمومی با همکاری کانون سینمایی تهیه شده بود برای اولین بار اکران شد .

در ادامه حجت الاسلام هاشمی مسول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز ضمن تشکر از مدیریت واحد دانشگاهی هشتگرد که مراسم با کیفیتی را برای بزرگداشت روز دانشجو تدارک دیده به چند نمونه از آرمان های دانشجویی اشاره کرد وی در آزاد اندیشی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی که توسط مقام معظم رهبری بسیار مورد تاکید واقع شده بیان کرد که دانشجو باید در جامعه به عنوان چشمان بیدار نسبت به هر اقدامی که برای او ایجاد سوال می کند پرسش خود را در چهار چوب قوانین و با همه شرایطی که قانون برای کرسی های آزاد اندیشی ترسیم نموده طرح نماید و در نظام اسلامی از رهبری معظم انقلاب تا سطوح پایین تر همه نسبت به مباحث طرح شده پاسخگو خواهند بود .

در ادامه مراسم یکی دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان حاضر در مراسم ضمن تشکر از رئیس واحد دانشگاهی به جهت تدارک چنین مراسمی و ارائه فرصت به دانشجویان جهت بیان مباحث دانشجویی مجموعه ای از درخواست های صنفی دانشجویان را بیان کرد .

در خاتمه مراسم از دانشجویان ممتاز علمی که در رشته و مقطع تحصیلی خود حائز رتبه اول بودند ، قهرمانان ورزشی ، فعالان عرصه نماز و برندگان مسابقه کتابخوانی توسط دکتر شجاعی ، حجت الاسلام هاشمی ، سرهنگ کریم پور ، حجت الاسلام تقوایی ، عیسی بابالو ، تجلیل بعمل آمد .

200/202

کد خبر: 710421

وب گردی

وب گردی