افزایش 12 درصدی اعتبارات معاونت علمی ریاست‌جمهوری در بودجه 96

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور از افزایش 10 تا 12 درصدی بودجه سال 96 این معاونت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سورنا ستاری امرزو سه شنبه 16 آذر ماه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان گفت: پروژه‌های معاونت علمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: از سوی دولت دو پروژه اصلی به این معاونت واگذار شده است.

وی ایجاد سه هزار شرکت دانش‌بنیان را از جمله این پروژه‌ها نام برد و ادامه داد: علاوه بر آن ایجاد اکوسیستم نوآوری و زیست‌بوم فناوری از دیگر پروژه‌هایی است که به این معاونت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی واگذار شده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به وضعیت بودجه‌های اختصاص داده شده در لایحه بودجه 96 خاطرنشان کرد: برای صندوق نوآوری و شکوفایی همانند سال قبل 200 میلیون دلار واگذار شده است.

ستاری با بیان اینکه جدول شماره 14 بودجه 96 نیز برای این معاونت در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: میزان اعتبارات معاونت علمی همانند سایر دستگاه‌ها افزایش 10 تا 12 درصدی خواهد داشت.

کاهش ضایعات نان با روش‌های نوین

ستاری با تاکید بر ضرورت ایجاد زیست‌بوم فناوری در کشور اضافه کرد: این امر در گرو صاحب صنعت شدن کشور است. صاحب صنعت شدن یعنی ما باید ماشین‌سازی و طراحی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست ما خط تولید را از خارج وارد کنیم، یادآور شد: وقتی خط تولید از خارج وارد می‌شود، کشور دیگر نیازی به مهندسی و دانش فنی ندارد، ضمن آنکه در این وضعیت ما تنها فعالیت تولیدی خواهیم داشت.

معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهور اظهار کرد: اگر بخواهیم در صنعتی پیشرفت کنیم که بر اساس آن بتوانیم ذائقه فرهنگ کشور را اصلاح کنیم، باید به سمت تحقیق و توسعه و طراحی ماشین‌آلات حرکت کنیم.

ستاری قوت قالب مردم را نان دانست و یادآور شد: در این محصول حفظ سلامت، قیمت و کیفیت نان بسیار مهم است، چراکه این محصول تاثیر مستقیم بر سلامت و بهداشت مردم دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه شرکت‌های بسیاری در کشور اقدام به ساخت خطوط تولید کرده‌اند، ادامه داد: در ادامه این مسیر لازم است تا ایده‌های جدید را وارد حوزه نان کنیم تا بتوانیم قیمت‌ها را کاهش دهیم و این کاری است که در حال حاضر از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌گیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان شکستن قیمت‌ها از طریق تحقیق و توسعه را از جمله رویکرد فعالیت‌های دانش‌بنیان نام برد و گفت: امروزه می‌توانیم این رویکرد را در بسیاری از حوزه‌ها مانند تجارت الکترونیک مشاهده کنیم و مردم در هر نقطه از کشور که باشند، می‌توانند از سرویس‌های باکیفیت و با کمترین هزینه بهره‌مند شوند.

ستاری با اشاره به ضرورت کاهش ضایعات نان اظهار کرد: یکی از رویکردهای روش‌های جدید کاهش ضایعات نان است و ما برای تحقق این هدف نیاز داریم تا فرهنگ جدید مصرف در کشور حاکم شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور تحقق این امر را در گرو کسب دانش فنی ذکر و تصریح کرد: اگر ما بخواهیم خط تولیدی را راه‌اندازی کنیم، باید بر اساس ذائقه و فرهنگ ایرانی باشد که در این صورت قطعاً می‌توانیم علاوه بر کسب دانش اقدام به کاهش ضایعات نان کنیم.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 710435

وب گردی

وب گردی