دیدار سفیر ایران در مسکو با وزیر انرژی روسیه

سفیر ایران در روسیه در راستای آخرین هماهنگی برای برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در تهران با وزیر انرژی و رئیس روسی این کمیسیون، ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این ملاقات طرفین با بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه چگونگی برگزاری کمیسیون مشترک با هدف بهره برداری حداکثری از این کمیسیون را بررسی کردند.
طرفین در این نشست توافق کردند تا در چارچوب این کمیسیون سند مربوط به ساخت و راه اندازی 4 واحد نیروگاه حرارتی در بندرعباس با سرمایه گذاری 1میلیارد و 289 میلیون یورویی طرف روسی و نیز چند سند دیگر از جمله اسناد مربوط به استانداردسازی، مترولوژی و ارزیابی کالاهای دو کشور و نیز چندین پروژه شرکت‌های خصوصی دو کشور با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر انرژی فدراسیون روسیه به امضا برسد.
همچنین قرار شد در چارچوب سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برای اولین بار کمیسیون انرژی دو کشور با حضور معاون وزیر انرژی روسیه و در قالب هیات 30 نفره روسی و با هدف توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی تشکیل شود.
از دیگر توافقات دو طرف برگزاری نشست بزرگ تجاری بین ایران و روسیه بود که با حضور بیش از 200 شرکت از بزرگترین شرکت‌های اقتصادی روسیه و نیز بیش از 320 فعال اقتصادی روس در تهران برگزار می‌شود امری که در تاریخ روابط اقتصادی دو کشور بی نظیر محسوب می‌شود .
لازم به ذکر است سیزدهمین نشست کمیسون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در تاریخ 21 الی 23 آذرماه با وزیر انرژی فدراسیون روسیه و هیات بزرگ تجاری- اقتصادی این کشور و با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، وزارتین صنایع و معادن و ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، وزارت انرژی و وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه، توسط شرکت«روس کانگرس» بزرگترین شرکت برگزار کننده همایش‌های اقتصادی روسیه برگزار می‌شود.

302/300

کد خبر: 710486

وب گردی

وب گردی