روابط اعضای ACG وارد مرحله جدیدی می شود

صبح امروز بیستمین دوره مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدرضا محسنی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و نمایندگان شرکت های سپرده گذاری مرکزی بیش از 20 کشور جهان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا محسنی در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: سمات، به نمایندگی از کل بازار سرمایه و به نمایندگی از ایران، امروز، میزبان بیستمین دوره مجمع عمومی ACG است و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا خاطره­ای خوب و به یاد ماندنی در ذهن تک تک شما میهمانان عزیز به یادگار بگذارد.

وی ادامه داد: اهمیت همکاری ­های فراملی و تعاملات برد برد بین المللی، هر روز بیش از پیش برای تمام دنیا آشکار می ­شود و هر قدمی که در جهت تقویت و افزایش این همکاری ­ها انجام شود، قطعا مبارک خواهد بود.

محسنی افزود: همانطور که در منشور گروه سپرده­ گذاری ­های مرکزی آسیا و اقیانوسیه ذکر شده است، تسهیل همکاری ­ها مابین اعضا و توسعه­ بازار های سرمایه کشورهای عضو جزء اساسی­ترین اهداف تشکیل ACG است، و سپرده­ گذاری ­های مرکزی و اتاق­ های پایاپای؛ به جهت ماهیت زیرساختی و بنیادی خود در بازار سرمایه، می ­توانند نقش مهمی در رسیدن به این اهداف، ایفا کنند.

به گفته وی با پیشنهاد سمات و همراهی و تایید کمیته اجرایی ACG، "ضرورت توسعه همکاری میان شرکت ­های سپرده گذاری مرکزی در محیط در حال تحول کسب و کار برای این دوره از همایش ACG انتخاب شد، با امید به این­که اولا همکاری ­های فعلی بین اعضا گسترده ­تر شود، ثانیا مجراهای جدید همکاری های بین المللی شناسایی شود و ثالثا با تاکید بیشتری به اهمیت محیط در حال تحول کسب و کار سپرده گذاری ­های مرکزی و تکنولوژی ­های به روز و نوین، در توسعه همکاری­ ها، نگاه شود.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی عنوان کرد: امسال، بیستمین دوره مجمع عمومی ACG است و میتوان 20 سال همکاری و همراهی اعضای ACG را به فال نیک گرفت؛ همچنین می­توان اقدامات مشترک و همکاری­ های اعضا را وارد سطح جدیدی کرد و با تکیه بر فناوری­ های روز به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، کشورهای عضو ACG را با شتاب بیشتری توسعه داد.

وی افزود: مجمع عمومی امسال از جهات دیگری نیز اهمیت ویژه دارد. 3 سال از برگزاری رای گیری و انتخاب اعضای کمیته اجرایی، رئیس کمیته اجرایی، کارگروه ­ها و سایر رای­ گیری ­های مشابه می­ گذرد، بنابراین تمام این رای گیری ­های ضروری در این دوره­­ مجمع عمومی برگزار خواهد شد. در این دوره تمام مقدمات لازم جهت برگزاری مناسب این رای گیری­ ها پیش بینی شده است.

محسنی ابراز امیدواری کرد: نتیجه انتخابات پیش ­رو باعث نیل به سمت اهداف گروه ACG باشد و نهایتا باعث پررنگ تر شدن نقش سپرده گذاری­ های مرکزی در بازارهای سرمایه شود.

وی در پایان تصریح کرد: به عنوان مدیرعامل سمات، اعلام میکنم سمات مشتاق توسعه و همکاری­ با تک تک اعضای ACG و سایر علاقه مندان است.

101/401

کد خبر: 710542

وب گردی

وب گردی