باید قدر  خادمان انقلاب به ویژه مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی را بدانیم و تفرقه افکنان را رسوا کنیم

مراسم بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با حضور دانشجویان و سخنرانی عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و از یادگاران حادثه 7 تیردر محل واحد ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسن اصغرنیا در جمع دانشجویان واحد ایلام گفت: شهدا با خونابه دلشان و با قلم و قنداق تفنگشان بر طول و عرض فلات ایران نوشتند استقلال آزادی ، جمهوری اسلامی و امروز به برماست که پیام آنان را به گوش مسئولان برسانیم که حافظ خون جوانان وطن و خانواده های شهدا و جانبازان و آزادگان باشید آن هم نه در گفتار بلکه در کردارتان.

عضو هیات علمی دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا گفت این سه شهید بزرگوار سه آذرخش عاشورایی در آذر اهورایی بودند که در سال 32 در دانشکده فنی دانشگاه تهران غرق در خون شدند.

عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: 16 آذر روز دانشجو، روز بیداری ، روز آگاهی ، روز مطالبات ، روز وحدت دلهای ایرانی ، روز افشاگری ، روز تقدیر از خدمتگزاران و توبیخ خائنان ، روز شاهدان و شهیدان ، روز نقادی منصفانه و... است.

اصغرنیا تصریح کرد: دانشجویان نبایسی به هیچ قطبی نه اصولگرا و نه اصلاح طلب وابسته باشند بلکه باید حق گرا و به مسئولین نمره بدهند.

وی بیان کرد هیچ کس حق ندارد رهبری را خرج خود کند و مصادره به مطلوب کند و رهبری مختص به شخص ، گروه و جناحی نیست و عامل وحدت ملی ایران و جهان اسلام است.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: دانشجویان نباید متن خوان دیگران باشند بلکه باید تحلیلگر ، نقاد و متن نویس باشند و باید منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح بدهند و وابسته به اشخاص نباشند بلکه باید وابسته به اهداف باشند.

عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: باید سربند عقیده را بر سر ببنیدین و فرزند زمان خویشتن باشین و عامل وحدت بین همه اقشار مردم به ویژه در برخورد با دشمنان خارجی باشید و همدلی خود را در عمل به اثبات برسانید .

وی بیان کرد آِیت الله هاشمی رفسنجانی "زیرک تاریخ" است چرا که در مقطع از جنگ ما موشکی برای پاسخ به تهاجم موشکی عراق به شهرهای ایران اسلامی نداشتیم و ایشان در نماز جمعه تهران عنوان می کردند که هنوز انبارهای موشک را باز نکرده ایم و در آن مقطع ما از کشور لیبی موشک تهیه می کردیم حتی نیروی متخصص برای پرتاب آنها هم نداشتیم و باید قدر خادمان ارکان انقلاب به ویژه رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی را بدانیم و کسانی که می خواهند بین این عزیزان تفرقه افکنی کنند بشناسیم و بشناسانیم و رسوایشان کنیم و دانشجویان می توانند بیشترین نقش را ایفا کنند.

اصغرنیا به میهمان نوازی مردم ایلام در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: مردم ایلام در اربعین امسال میزبان 2 میلیون زائر حسینی بودند که باید از مهندس مروارید استاندار بومی و دلسوز استان ایلام تقدیر شود و تاسف آور است که صدا و سیما بویژه شبکه 3 آنگونه که مردم ایلام شایسته تقدیر بودند از آنها یاد نشده است .

وی همچنین بیان داشت بایستی وزیر کشور نیز به نحو شایسته از میهمان نوازی مردم ایلام قدردانی می کرد و شما دانشجویان باید از مسئولان دولتی و صدا و سیما بخواهید که دل مردم ایلام را به دست آورند و از آنان دلجویی نمایند.

در ابتدای این مراسم دکتر شهریار عباسی رئیس واحد ایلام ضمن گرامیداشت 16 آذر روزدانشجو از حضور عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشجویان واحد ایلام تشکر کرد.

تقدیر از دانشجویان برتر، اجرای موسیقی زنده ، اجرای تئاتر توسط دانشجویان ، قرائت بیانیه به مناسبت 16 آذر از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود

200

کد خبر: 710569

وب گردی

وب گردی