راه اندازی طرح های دانش بنیان موجب شده تا وابستگی دانشگاه  به شهریه کاهش یابد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرعین با اشاره به حرکت دانشگاه آزاد اسلامی برای کسب درآمدهای شهریه ای گفت: در واحد سرعین 3 طرح اقتصادی دانش‌بنیان داریم که امیدواریم با راه‌اندازی این طرح‌ها نیاز به شهریه دانشجویان برای تامین هزینه‌ های دانشگاه کاهش پیدا کند.

علی احدزاده، رییس واحد سرعین دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این نکته که تاکید دکتر میرزاده همواره بر روی بحث‌های علمی و پژوهشی بوده و هست گفت: در این مسیر بسیاری از واحدها به دستاوردهای چشمگیری رسیده‌اند; همچنین در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان قدم‌های بزرگی برداشته شده که امیدواریم با اجرایی شدن این فعالیت‌ها شاهد موفقیت هر چه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی باشیم. بعلاوه در خصوص فعالیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در زمینه مقالات پیش تاز هستم و امروز میبینیم که بسیاری از واحدها رشد خوبی در چند ساله اخیر داشته‌اند.
وی افزود: در واحد سرعین 3 طرح اقتصادی دانش‌بنیان داریم که امیدواریم با راه‌اندازی این طرح‌ها نیاز به شهریه دانشجویان برای تامین هزینه‌ های دانشگاه کاهش پیدا کند. یکی از این فعالیت‌ها تولید بسته‌بندی آبهای اکسیژن ‌دار است که اعتباری حدود 5 میلیارد تومان نیاز دارد که این اقدام در هیات امنا به تصویب رسیده است البته لازم به ذکر است این طرح با توجه به شرایط منطقه سرعین طرح مناسبی است همچنین آب مورد نیاز نیز از طرف فرمانداری تامین می‌شود.بعلاوه این طرح‌، خوب و عملکردی است که تنها مشکل آن مجوز استانی برای راه‌اندازی کارخانه است.
رییس واحد سرعین در ادامه اضافه افزود: در زمینه تحصیلات تکمیلی، با توجه به اینکه دکتر میرزاده با 5 رشته مرتبط به شهر سرعین موافقت کردند مانند رشته گردشگری و آب ولی استان تمام آنها را به این دلیل که واحد اردبیل به استان نزدیک است رد کرد و این در حالی است که ما برای استان رقیب به شمار نمی‌آمدیم. بعلاوه رشته‌هایی که واحد ما در نظر داشت، استان اردبیل و یا سایر واحدها نداشتند و تنها شهر سرعین قابلیت رشته‌هایی مانند هتلداری و گردشگری را با محوریت آب داشت که متاسفانه موفق به کسب مجوز نشد.

احدزاده خاطرنشان کرد: واحد سرعین با توجه به اینکه واحد کوچکی است اما در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. به این ترتیب که در سال 90، 14 نفر دانشجو داشتیم و امروز بالای 1200 نفر دانشجو داریم بدون اینکه به رشته‌های دانشگاه ما رشته‌ای اضافه شود.

200/202

کد خبر: 710578

وب گردی

وب گردی