16 آذر روز شناخت دوست و دشمن است

نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های دانشجویان استان اردبیل 16 آذر را روز شناخت دوست و دشمن معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد روحی عیسی لو در برنامه روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: اگر تاریخ را به صورت امانت واقعی مطالعه کنیم، دوست و دشمن را بهتر می شناسیم و می فهمیم چه کسانی به گذشتگان ما خدمت کرده اند و چه کسانی خائن بودند.

وی افزود: همان کسانی که غائله 16 آذر را بوجود آوردند و باعث شهادت دانشجویان ما شدند، همان ها 70 سال نفت ایران را طبق قرارداد به بیگانگان واگذار کردند.

معاون برنامه ریزی و دانش بنیان واحد اردبیل اظهار کرد: قرار بود نیکسون، آذرماه به ایران بیاید و نصف امتیاز نفت ایران به انگلیس واگذار شود که دانشجویان قیام کردند و سه شهید اهورایی؛ بزرگ نیا، قندچی و شریف رضوی به درجه شهادت نائل شدند.

وی بیان کرد: 16 آذر روز مقابله با استکبار و استعمار است. ما در این روز به دنیا نشان دادیم که اگر قرار باشد با خون خودمان آبروی کشور و منافع آن را حفظ کنیم، حتما این کار را خواهیم کرد.

روحی گفت: باید 16 آذر را به مفهوم اصیل خود، گرامی داشت که اگر آن را به سرگرمی های الکی مشغول کنیم، به خون شهدا خیانت کرده ایم.

وی حفظ وحدت را لازمه جامعه امروز دانست و افزود: ممکن است افرادی وجود داشته باشند که بخواهند وحدت ملت راخدشه دار کنند ولی وظیفه همه گروهها و افراد این است که در راستای وحدت حرکت کنند.

روحی بیان کرد: در کشور ایران همسو و غیرهمسو نداریم و هر کس که در زیر پرچم جمهوری اسلامی خدمت می کند، همسوی نظام است.

وی تاکید کرد: جامعه به همگرایی نیاز دارد ولی برخی ها با استفاده از کلمات تفرقه افکنانه، تخم نفاق را می کارند که این کارشان خیانت به مردم و شهدا است.

حجت الاسلام واحدیزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل نیز با ایراد سخنانی 16 آذر را روز پویایی علم و دین در کشور دانست.

اجرای تئاتر، موسیقی و مسابقه از دیگر برنامه های گرامیداشت 16 آذر بود.

200

کد خبر: 710581

وب گردی

وب گردی