نمایشگاه «سیاست، هنر و پژوهش» در دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد

به همت گروه هنر دانشکده ادبیات و علوم انسانی و به مناسبت روز دانشجو و هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه «سیاست، هنر و پژوهش» در ساختمان هنر دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور گودرز صادقی در آئین آغازبکار این نمایشگاه گفت: اگر رشته های فیزیک، ریاضی و شیمی وسیله باشند، رشته های علوم انسانی از جمله هنر، تربیت بدنی و الهیات جزو رشته های هدف هستند.

وی با بیان اینکه ترکیب شعر، دلنوشته و نقاشی می تواند در انسان تاثیرگذار باشد، افزود: آثار دانشجویان هنر قابل تحسین بوده و امید می رود شاهد افتخارآفرینی این دانشجویان در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.

صادقی با اشاره به وضعیت موجود ساختمان هنر دانشگاه، گفت: تلاش می کنیم در صورت امکان برای سال آینده فضای بهتری برای این گروه اختصاص دهیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه از نظر اعتبارات در بودجه سال 1396 بهترین بودجه متعلق به دانشگاه ها آمده است، افزود: به صورت متوسط افزایش بودجه دانشگاه ها 12 درصد می باشد ولی افزایش اعتبار دانشگاه محقق اردبیلی 24 درصد می باشد.

دکتر حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت روز دانشجو و هفته پژوهش برگزار می شود، گفت: سعی کردیم در این نمایشگاه به روز دانشجو از دید هنری-سیاسی و به هفته پژوهش از دید هنری-پژوهشی نگاه شود.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه در دانشجویان و توسعه زیبایی در محیط دانشکده از اهداف برگزاری چنین نمایشگاه هایی است، افزود: تلاش می کنیم نمایشگاه چهارم را با فراخوان آثار نقاشی با موضع شهدای مدافع حرم در آینده ای نزدیک برگزار کنیم.

ابراهیم پور با بیان اینکه این نمایشگاه ترکیبی از آثار اساتید و دانشجویان گروه هنر است، تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از 40 اثر در سه بخش هنر اسلامی، نقاشی و صنایع دستی در معرض نمایش قرار داده شده است.

وی افزود: معرفی کارگاه هنر به عنوان ساختمان مستقل ذیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز با هدف هویت بخشی به گروه هنر دانشگاه انجام شده است.

گفتنی است این نمایشگاه از امروز 16 آذرماه به مدت یک هفته از ساعت 8 صبح الی 15:30 دایر می باشد.

کد خبر: 710582

وب گردی

وب گردی