مردم خواهان عدالت هستند

حکیمی پور گفت: در حال حاضر نیاز مردم جامعه اجرای عدالت و رفع فاصله طبقاتی میان مردم جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز، احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت و رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران، به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بزرگترین سرمایه ایران انباشت تجارب تاریخی است و اگر ما بتوانیم این ثروت را با کمترین هزینه مدیریت کنیم دین خودمان را به آنان که برای حفظ این کشور جان دادند، ادا میکنیم. ما شاهدیم که خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی بر اثر افزایش تعداد موسسات آموزش عالی و همچنین جمعیت تحصیلکرده در کشور، نسل دانشجویان فعلی به راحتی میتواند در جهت توسعه کشور گامهای عملی بردارند. در حال حاضر، با توجه به بحث تاریخی و تحلیلی کشور از زمانی که در کشور ایران مسوولان به دنبال حل مشکلات بودند قانون، امنیت، آزادی، استقلال و عدالت تنها خواسته های مردم بوده است.
به طور مثال در نهضت ملی در هر مقطعی یکی از این خواسته ها اولویت پیدا کرد. اما به نظر من در جامعه فعلی نیاز اصلی مردم عدالت است بلکه به واسطه اجرای عدالت، فاصله بزرگ طبقاتی از میان مردم نابود شود.
وی افزود: ملت ایران، برای رسیدن به نقطه کنونی هزینه های بسیاری را متحمل شده اند. اما مشکل اصلی این است که مسوولان خود را مالک جایگاه خودشان می دانند و دیگر به فکر پاسخگویی به ملت نیستند. به همین دلیل است رانت خواری، حساب های دولتی و بسیاری دیگر از این معضلات در این میان طبیعی به نظر می رسد.متاسفانه در کشور ایران میزان هزینه ها و برآوردها با هم برابر نیستند و به گونه ای منفی تلقی می شود.
حکیمی پور در خصوص فسادهای اداری و مالی در ایران گفت: بسیار روشن است که باید با هر گونه فسادی مبارزه شود، بحث های فعلی ما در شهرداری هم در همین خصوص است، ما اعتقاد داریم که بیشتر اختیاراتی که به شهرداری داده شده غیرقانونی است. به طور مثال ساختن پل طبقاتی صدر که از اوایل دوره چهارم تا کنون طول کشیده بیش از هزار میلیارد هزینه برده است. ما این مبلغ را صرف پروژه عمرانی کرده ایم اما هیچ سندی از شهرداری دریافت نکردیم این در حالی است که وظیفه ما در شورای شهر طلب مطالبات مردم است. هر موقع که ما در خصوص شفاف سازی اینگونه موضوعات از شهرداری درخواست ارایه گزارش داشتیم ما را به حاشیه کشانده اند و انگ سیاسی بودن را در پیشانی مان زدند.
وی در پایان یادآور شد، ما از زمانی می ترسیدیم که شورای شهر سیاسی شود. اما در حال حاضر، شهرداری که تنها وظیفه اش خدمت به مردم است از حاشیه ها پر شده است. مردم به ما رای دادند که به اینگونه مشکلاتشان رسیدگی کنیم. اما شهرداری هیچ پاسخی در مقابل فسادها و رانت خواری هایش ارایه نمیکند.
من بارها و بارها از قالیباف شهردار تهران، برای برگزاری یک مناظره در خصوص اینگونه موضوعات دعوت کردم اما متاسفانه هیچ جوابی دریافت نکرده ام.

200

کد خبر: 710586

وب گردی

وب گردی