انتقادهای دانشجویی بحران تلقی نشود / مسوولان از اظهارنظر دانشجویان واهمه نداشته باشند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، در آیین گرامیداشت روز دانشجو ، توام بودن جلوه های عدالت خواهی و آزادی طلبی را از ویژگی های مهم حرکت های دانشجویی دانست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید طه هاشمی در آیین گرامیداشت روز دانشجو که عصر امروز با حضور بیش از یک هزار نفر از دانشجویان واحد کرمان در سرسرای حافظ این واحد برگزار شد ، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهیدان گرانقدر حادثه 16 آذر و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس ، وظیفه دانشگاهیان است.
وی ادامه داد: جنبش های دانشجویی قاموس اصلی تحرک مبارزه های ملت ایران بوده است و بدون تردید حرکت های دانشجویی به دلیل ویژگی های خاص خود ، آثار و برکات فراوانی برای کشور به همراه داشته است.
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تفاوت و امتیاز جنبش های دانشجویی با سایر حرکت ها افزود: خاصیت پرسشگری جنبش های دانشجویی در امتداد مطالبات مردم است. دانشجویان به دلیل اینکه نماینده فکری جامعه هستند ، قاعدتا از طرف مردم احساس مسوولیت می کنند.
هاشمی تصریح کرد: توام بودن جلوه های عدالت خواهی و آزادی طلبی از ویژگی های مهم حرکت های دانشجویی است. البته ممکن است در مقاطعی در مسیر جنبش های دانشجویی موانعی ایجاد کرده باشند ؛ اما این موانع هیچ وقت نمی تواند از حرکت پیش روی این جنبش ها جلوگیری کند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به انتقاد مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان که در ابتدای این مراسم مطرح شده بود ، اظهار کرد: برخلاف هشت سال مدیریت دوستان همفکر شما که اجازه انتقاد نمی دادند و دانشجو را ستاره دار می کردند امروز فضایی باز شده که همه تفکرات و انتقادها در دانشگاه قابل شنیدن هستند.
وی خاطرنشان کرد: باعث افتخار است دانشگاه های کشور به مرحله ای رسیده اند که دانشجو می تواند حرف خود را بزند و اگر کسی اجازه حرف زدن به دانشجو را نمی دهد قطعا دانشگاه را نمی شناسد.
هاشمی اضافه کرد: دانشگاه محل تعالی فکر و تضارب آراست و امکان شنیده شدن حرف دانشجویان باید وجود داشته باشد. البته دانشجویان به عنوان نماد قشر فرهیخته باید در چارچوب مقررات حرکت کنند.
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیه قرآن مبنی بر اینکه «بگذارید قول ها گفته شود و سپس بهترین را انتخاب کنید» یادآور شد: مدیران امروز کشور دانشجویانی فعال و منتقد بوده اند و باید به دانشجویان اجازه مطالبه گری را بدهند.
وی افزود: اگر در جامعه ای اجازه طرح دیدگاه ها داده نشود امکان انتخاب نظرهای مناسب وجود نخواهد داشت.
هاشمی عنوان کرد: افرادی به دنبال تک صدایی در دانشگاه ها هستند که هشت سال این تجربه را پشت سر گذاشته اند. آنان به اندازه ای از بیرون به دانشگاه فشار می آورند که حتی نایب رئیس مجلس هم اجازه سخنرانی پیدا نمی کند.
به گفته معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، افرادی که به فکر منافع ملی نیستند باید از سوی دستگاه های امنیتی پیگیری شوند. البته در محیط دانشگاه سخنان متفاوت باید مطرح شود تا دانشجو بتواند راه درست را انتخاب کند.
وی ، مهم ترین رسالت جنبش های دانشجویی را توجه به مشکلات جامعه دانست و توضیح داد: اگر چه مستقل ترین نظام در دنیای کنونی نظام مفدس جمهوری اسلامی است و نمی توان این موضوع را نفی کرد اما جوامع دانشجویی باید نسبت به مشکلات داخلی نظام حساس باشند.
هاشمی اضافه کرد: امروز دانشجو باید با خوی استکبار و استبداد درون جامعه مبارزه کند ، انتقادهای دانشجویی بحران تلقی نشود و مسوولان از اظهارنظر دانشجویان واهمه نداشته باشند.
این مسوول دانشگاهی ، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه فعالیت های دینی و انقلابی است. اهتمام دانشگاه نیز بر این است همه استعدادهایی که آمادگی پرداختن به فعالیت های مذهبی، فرهنگی ، هنری و اجتماعی را دارند تقویت کند.
وی با بیان اینکه بودجه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی متکی به شهریه دانشجویی است ، تاکید کرد: همه تفکرهای سیاسی و غیر سیاسی از بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سهم خواهند داشت و بر همین اساس میزان سرانه فرهنگی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی نسبت به دولت قبل 10 برابر شده است.
هاشمی اذعان داشت: همه دانشجویان حق دارند در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و اصرار ما بر تشکیل کانون های فرهنگی و دانشجویی این است که دانشجویان غیرسیاسی نیز در جامعه فعال شوند.

200

کد خبر: 710593

وب گردی

وب گردی