امضا تفاهم نامه مناطق آزاد با دانشگاه آزاد اسلامی

معاون مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد در راستای اجرایی کردن تصمیم خود تفاهم نامه ای را با دانشگاه آزاد اسلامی امضا کرده است.

جعفر آهنگران، معاون مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد در گفت و گو با ایسکانیوز درباه ایجاد دانشگاه و پذیرش دانشجو در مناطق آزاد گفت: طبق ماده 112 قانون برنامه پنجم، به مناطق آزاد و ونیز مناطق ویژه اجازه داده شد تا اقدام به ایجاد آموزش عالی با مشارکت دانشگاه های داخلی و خارجی کنند.

وی هدف از این اقدام را اینگونه بیان کرد: بسیاری از مسئولین در صدد هستند تا بتوانند از این طریق بخشی از دانشجویان ایران که بنا به هر علتی تحصیل در کشورهای همجوار را به ایران ترجیح دانند به کشور خود بازگردانند.

آهنگران در ادامه گفت: مناطق آزاد در راستای اجرایی کردن تصمیم خود تفاهم نامه ای را با دانشگاه آزاد اسلامی امضا کرده تا این دانشگاه خواسته مناطق آزاد را عملی کند.

معاون مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد درباره رشته های مدنظر گرفته شده جهت تدریس در این دانشگاه ها گفت: در این خصوص تاکنون محدودیتی درنظر گرفته نشده و براساس تصمیمات اتخاذ شده تمامی رشته ها در این دانشگاه ها تدریس خواهند شد.

آهنگران تصریح کرد: این تصمیم تنها در مناطقی که امکان اجرایی کردن آن را دارند انجام خواهد شد و در این خصوص می توان گفت کیش جزو مناطقی است که سالیان سال این اقدام را حال انجام است.

معاون مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد به منطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: این منطقه چند سالی است که از دانشگاه آموزش عالی برخوردار است و در حال حاضر 14 هزار دانشجو در رشته های مختلف در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

101/401

کد خبر: 710604

وب گردی

وب گردی