طرح استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

نمایندگان مردم در خانه ملت با ارجاع طرح استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به کمیسیون اجتماعی به دلیل قانونگذاری جدید در این استفساریه موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان با اخطار "احمد امیرآبادی فراهانی" با 131 رأی موافق، 58 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی در جریان بررسی طرح استفساریه، بند 2 طرح استفساریه را مغایر اصل 73 قانون اساسی دانست و گفت: در تبصره یک ماده واحده مقامات مذکور،جانبازان 70 درصد، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازه خاصه مقام معظم رهبری، استثنا شده اند. حال اعضای کمیسیون ابتدای قانون را رها کرده و با توجه به انتهای قانون، قانونگذاری جدیدی را انجام داده اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند 2 طرح استفساریه تصریح کرد: در بند مذکور ذکر شده که آیا مستثنی کردن نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات از شمول قانون بکارگیری بازنشستگان صرفاً ناظر به تجویز بکارگیری افراد بازنشسته در دستگاه های مذکور است؟ پاسخ بلی، بنابراین این موضوع استفساریه نبوده و قانونگذاری جدید است.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ به اخطار امیرآبادی فراهانی گفت: اصل تبصره می گوید که مقامات مسئول در ماده 71 جانبازان،ایثارگران،خانواده شهدا،جانبازان 70 درصد نیروهای مسلح مستثنی هستند،اما دراین استفساریه ذکر شده که فقط در دستگاه متبوع مستثنی هستند که این قانونگذاری جدید است و اخطار امیرآبادی فراهانی وارد است.

302/300

کد خبر: 710626

وب گردی

وب گردی