نعمت زاده : از تولید و صادرات چرم مرغوب در کشور حمایت می کنیم/ لزوم جلوگیری از صادرات چرم به صورت خام

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: ضمن حمایت از صادرات چرم مرغوب درکشور ، از صادرات چرم به صورت خام جلوگیری می کنیم تا با تولید محصول ارزش افزوده بیشتر و به دنبال آن اشتغال زایی ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شاتا؛ مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در سومین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته با بیان اینکه صنعت کفش، چرم و پوست ما یک صنعت بومی و تاریخی است که باید از آن حمایت شود افزود: خوشبختانه هنرمندان بسیار خوبی در صنعت کفش و چرم در کشور وجود دارد که باید حمایت شوند.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی کیف و کفش امسال حضور صد درصدی شرکت‌های ایرانی و 80 درصدی شرکت‌های خارجی نسبت به سال‌های قبل گویای این واقعیت است که خود صنعتگران و صنوف تولیدی از این موضوع استقبال کردند افزود: بهترین راه برای رشد صنعتی از لحاظ کمی و کیفی همچنین رقابت‌پذیری ، توجه به بازار آن است، واگر خریداران داخلی کشور به محصولات ساخت داخل بی‌توجهی کنند ، تولیدکنندگان ما نیز در زمینه رشد صنعتی با مشکلات بی‌شماری مواجه خواهند شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه در کشور ما مواد اولیه طبیعی نظیر پوست و چرم به وفور وجود دارد و توان عمل‌آوری آن نیز در 3 الی 4 قطب خوب چرم‌سازی در کشور از جمله تهران، تبریز و مشهد همچنین سایر نقاط کشور ایجاد شده است.
وی در ادامه افزود: در زمینه مواد پلیمری نیز بسیاری از مواد آن در داخل تولید می شود و بقیه مواد مورد نیاز توسط سرمایه‌گذاران داخلی در شُرف سرمایه‌گذاری‌های جدید است.
مهندس نعمت‌زاده با تأکید بر اینکه باید متناسب با بازارهای جهانی حرکت کنیم، افزود: البته در این مسیر فعالیت ها تاکنون کافی نبود و باید در دانشکده‌های‌ما دوره‌های ویژه طراحی کیف، کفش و البسه چرمی را برای صنعتگران این رشته ایجاد کنیم همچنین در برخی از فناوری‌ها و بهبود فرایند تولید می‌بایست بیشتر تلاش کنیم.
وی در زمینه همکاری مشترک خارجی با کشورهایی که صاحب تجربه در صنعت کفش و چرم هستند، گفت: در این نمایشگاه متخصصین خارجی زیادی حضور یافتند تا علاوه بر پاسخگویی به سوالات فنی صنعتگران برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تعامل با مجموعه‌های خارجی مشابه، بسترسازی نمایند،به طوری که سال گذشته انجمن چرم کشورمان با انجمن چرم ایتالیا موافقت‌نامه‌ای امضا کردند تا مسایل آموزشی و بهبود کیفیت صنعت کفش و چرم صورت پذیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه 110 الی 120 هزار نفر در بخش‌های مختلف صنایع کفش و چرم کشور مشغول به کار هستند، افزود: تعدادی از این افراد در واحدهای صنعتی و تعدادی دیگر نیز از واحدهای صنوف تولیدی هستند که هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی تولید می‌نمایند.
وی با اعلام این خبر که هم‌اکنون 200 میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود، افزود: ‌از این تعداد بالغ بر 120 میلیون جفت کفش در واحدهای صنعتی و 80 میلیون دیگر نیز در صنوف تولیدی، تولید می‌شوند و در مجموع در صنعت کفش خودکفا هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که هم‌اکنون ارزش صادرات کیف و کفش کشور بالغ بر 110 الی 120 میلیون دلار است افزود: با استقبال مردم کشورمان از تولیدات ساخت داخل و تشویق صنعتگران به افزایش سهم صادرات خود در دنیا می‌توان به چند برابر این عدد رسید.
گفتنی است در سومین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش و صنایع وابسته 220 شرکت ایرانی و 80 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین در فضایی به مساحت 22 هزار مترمربع حضور دارند که جدیدترین محصولات و کالاهای خود را در زمینه تولید کیف، کفش، زیره، پاشنه، چرم مصنوعی، محصولات چرمی، چسب، فوم، مواد شیمیایی و ماشین‌آلات وابسته را از 16 لغایت 19 آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران به معرض نمایش عمومی گذاشته‌اند.

402

کد خبر: 710644

وب گردی

وب گردی