گیاهـانی که سـوخت‌ و س­­ـاز بدن را افــزایش می دهنــد

نتایج تحقیقات نشان می دهد حدود 85 درصد افرادی که تلاش می کنند وزنشان کم شود، شکست می‌خورند. البته این به آن معنا نیست که دست از تلاش بردارید و امیدتان را از دست بدهید. کافی است راه‌هایی انتخاب کنید که عملی باشد و جواب بدهد. ازجمله این راه ها مصرف قانونمند گیاهانی است که برخلاف قرص‌های لاغری که بازار را پرکرده است و می‌تواند مضر باشد، بی‌ضرر و طبیعی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه خراسان ، گیاهان با تسریع روند سوخت ‌وساز به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. البته با اتخاذ برنامه غذایی سالم و ورزش منظم می‌توانید به روند کاهش وزن سرعت بخشید.


نعناع فلفلی:
این گیاه با تهوع و ناراحتی معده مقابله می کند؛ اما آیا می‌دانستید که با بهبود عملکرد سیستم گوارشی ودفع آب اضافه از بدن، باعث پایین آمدن وزن می‌شود؟ این گیاه تا حدی اشتها را کاهش می دهد.
جینسینگ:
گیاهی است که سیستم عصبی را تحریک می کند. با مصرف این گیاه و انجام دادن ورزش به‌طور منظم می توانید وزن کم کنید. این گیاه میزان سوخت‌ وساز پایه را نیز بالا می‌برد.
پونه کوهی:
با بهبود عملکرد سیستم هاضمه برای ترکیب کردن ماده مغذی موجود در مواد غذایی و دفع ضایعات به کاهش وزن کمک می‌کند. این گیاه میزان سروتونین مغز را افزایش می‌دهد و این امر با اختلال پرخوری مقابله می‌کند.
مریم‌ گلی:
استرس برای سلامت کلی بدن مضر است و از طرفی روند کاهش وزن را مختل می کند زیرا استرس باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول می شود. این هورمون تاثیر منفی روی بدن می گذارد و به ‌ویژه باعث تجمع چربی در قسمت شکم می شود. این گیاه با مقابله کردن با استرس کمک می کند تا وزن ایده آل را به دست بیاورید.
خار مریم:
این گیاه در سبک کردن حجم کار کبد که عضو اصلی سم‌زدایی است، بسیار مؤثر است. به دلیل تاثیر مثبتی که این گیاه روی کبد دارد، می‌تواند سوخت‌وساز بدن را نیز بالا نگه دارد. درنتیجه وزن اضافه سریع‌تر پایین می‌آید.
ریشه قاصدک:
آیا می‌دانستید که مصرف کردن هر قسمت از این گیاه در کاهش وزن بسیار مؤثر است؟ این گیاه میزان pH بدن را متعادل می‌کند و همچنین باعث کاهش التهاب می شود.
مقل:
نوعی درخت بومی هند است که صمغ آن در عربی به ‌مقل معروف است.اگرچه قرن‌هاست به‌عنوان داروی سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما بسیاری از مردم آشنایی چندانی با آن ندارند. این گیاه با بهبود عملکرد تیروئید، سوخت‌وساز بدن را تنظیم می کند.


704/700

کد خبر: 710668

وب گردی

وب گردی