عضو کمیسیون امنیت ملی خبر داد:تصویب تولید سوخت هسته ای برای کشتی ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از دستور کار قرار گرفتن طرح تولید سوخت هسته ای جهت مصرف در صنعت کشتیرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، بیش از 90 درصد تجارت ایران از طریق دریا صورت می گیرد و میتوان گفت که درصد بالایی از نفت کشور توسط ناوگان کشتی های نفتکش منتقل می شود و این موضوع مبالغ سنگینی را بر دوش صنعت حمل و نقل کشورتحمیل می کند.

بنا به این گزارش امروزه اغلب کشتی های باربری و نفتکش دنیا از سوختهای فسیلی استفاده می کنند هر چند سوختهای فسیلی برای کشتی ها به دلیل اینکه از ساده ترین مشتقات نفت خام محسوب می شود و هزینه آن بسایر کمتر از نفت است، اما استفاده از این سوخت باعث آلودگی و کاهش عمر کشتی ها می شود.

از این سو در چند سال اخیر از سوی نمایندگان مجلس اعلام شده بود که وکلای ملت به دنبال طرحی هستند که بر آن اساس دولت مکلف شود تا در حوره صنعت و معدن طراحی جدیدی در حوزه ساخت موتورهای نفت کش و با تکنولوژی سوخت هسته ای تمرکز جدی داشته باشند تا بتوانند هم وابستگی صنعت کشتیرانی را از مصرف نفت برای سوخت کشتی ها کم کنندو هم عمر کشتی های فعال را افزایش دهند.

از این سو مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری ایسکانیوز ، با اشاره به اینکه در چندین مرحله این طرح در مجلس و کمیسیون ها عنوان شده گفت: قرار است تا در چند روز آینده طی ساخت و تولید سوخت هسته ای برای کشتیها در صحن بررسی و مصوب شود.

204/101

کد خبر: 710682

وب گردی

وب گردی