خان محمدی خرمی: فعالیت و بودجه شرکت های دانش بنیان در کارگروه معاونت آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مورد فعالیت و بودجه شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در کارگروه معاونت آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعال است و بودجه آنها از ردیف‌های مشخصی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شاتا ، محمد رضا خان محمدی خرمی گفت : در 28 استان کشور 579 دوره آموزشی با حضور فعال 47 هزار و 946 نفر برگزارشد و 713 هزار و 747 نفر ساعت آموزش برگزار گردید.

وی افزود: یک هزار و 729 دوره تخصصی برای 12 سازمان تابعه و شرکت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در 7 ماهه سال 95 برگزار شد ، طی دوره ها 48هزارو 240 نفر و در مجموع تعداد 820 هزار و 744 هزار نفر ساعت دوره برگزار شده است.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مورد فعالیت و بودجه شرکت های دانش بنیان نیزگفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در کارگروه معاونت آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعال است و بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی بوده و از و ردیف‌های مشخصی اختصاص یافته است.

وی در خصوص فعالیت های انجام شده برای برگزاری هفته پژوهش اظهار داشت : 6 جلسه ستاد هفته پژوهش و 20 جلسه کمیته اجرایی و 26 جلسه کمیته روابط عمومی و نمایشگاه برگزار شد و در مجموع 846 نفر ساعت جلسه برگزار شد.
خانمحمدی از اختصاص 3 درصد منابع اعتبارات داخلی و انجام 47 فقره پروژه پژوهشی همچنین 143 فقره حمایت از پایان نامه تسهیلات تکمیلی نیز خبر داد و گفت: از ظرفیت ماده 56 الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 13 فقره پروژه پژوهشی نیز انجام شده است.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت همچنین به صدور 20 پروانه پژوهشی و 24 جواز تأسیس ونیز 140 فقره پروانه فنی ـ مهندسی و 240 جواز فنی ـ مهندسی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه اشاره و تصریح کرد: با رویکرد آموزشی برخی آیین‌نامه‌هایی که وجود داشت ساماندهی شد و 10 طرح فرصت مطالعات صنعتی و پسا دکتری صنعتی با همراهی واحدهای صنعتی به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام شد.

وی در ارتباط با نمایشگاه و جشنواره هفته پژوهش گفت : در جشنواره هفته پژوهش تعدادی از طرح های برتر معرفی خواهد شد، چنانکه از طرح پژوهش برتر ، شرکت خدمات فنی ـ مهندسی برتر، سازمان و شهرک‌های استانی برتر ،محصول برتر تحقیق و توسعه بنگاه صنعتی برتر، واحد تحقیق و توسعه برتر ، مرکز پژوهش‌های صنعتی معدنی و تجاری برتر ، مرکز علمی ـ کاربردی برتر، شرکت دانش‌بنیان صنعتی و صنایع پیشرفته برتر تقدیر می شود.

402/101

کد خبر: 710686

وب گردی

وب گردی