گرامیداشت روز دانشجو دردانشگاه آزاد  اسلامی مرودشت

همزمان با 16 آذر روز دانشجو،  مراسم باشکوهی با حضور جمع کثیری از دانشجویان در سالن ملاصدرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در شروع این مراسم سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، ضمن خیر مقدم و تشکر از معاون دانشجویی و فرهنگی واحد و برگزارکنندگان این مراسم گفت : 16 آذر روز مقام و منزلت دانشجو است.

وی حادثه روز 16 آذر سال 32 دانشگاه تهران را سرچشمه ی جنبش های عدالت محوری ، استبداد ستیزی و اعتدال گرایی دانست و به شهادت 3تن ازدانشجویان در آن روز اشاره کرد و افزود : ما خوشحالیم روز دانشجو با خون دانشجویانی آبیاری شده که باعث موج فرهیختگی، بصیرت و دانایی در تمام ادوار در بین شما دانشجویان شده است و شما دانشجویان عزیز هم از این فرهیختگی که به برکت خون شهدا ی 16 آذر است، مسلما پربهره و به حمد خدا استفاده کننده اید.

حجه الاسلام سید محمود موسوی نژاد رئیس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان مرودشت در سخنانی ضمن تبریک این روز، دانشجویان را مایه افتخار و عزت کشورخواند و تصریح کرد: دانشجو به معنای همان طالب علم است، یعنی کسی که به دنبال علم برود و همواره در روایات اسلامی، طلب علم امری واجب معرفی شده است.

حجه الاسلام سید محمود موسوی نژاد، خاطر نشان ساخت که علم می بایست همواره درکنار مذهب و دین قرار گیرد و از هم جدا نشوند ودر اسلام تاکید شده است که مسائل علمی در کنار اخلاق باشد.

در ادامه حجه الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز دانشجو، به بیان نکته ای که در حکمت 110 نهج البلاغه آمده است اشاره داشت و افزود: شما دانشجویان پیشروان در عرصه اجرای این فرامین بزرگ امیر المومنین علی (ع) هستید، یعنی دانشجویانی که به حق نشان داده اند که می توانند قطعه ای از تاریخ را بسازندکه این تاریخ در راستای فرامین بزرگان تاریخ ساز باشد.

وی بیان داشت: امیرالمومنین علی (ع) فرمودند، کسانی می توانند فرمان بزرگ خدا را در پهنه زمین به اجرا در آورند که اهل سازش و اهل تسلیم نباشند، اهل ذلت و مطامع دنیا نباشند، لذا در این کشور ما دورانی را سپری می کردیم که دولتمردان در عرصه ثروت و قدرت برای اینکه به این جایگاه دست پیدا کنند، اسارت و ذلت واستبداد را پذیرفتند ، چون نتوانستند آن فرامین بزرگان تاریخ ساز را در مسیر زندگی پیاده کنند ، اما جنبش دانشجویی نتوانست این صحنه را تحمل کند و این فضا را برنتابید و در روز 16 آذر 32 که اوج تثیت حرکت دانشجویی در کشور ما بوده است، در مقابل جریان استبدادی آن روز می ایستد و سینه سپر می کند برای اینکه بگوید من اهل سازش نیستم و من از مکتب امیر المومنین(ع) و سید الشهداء(ع) درس گرفته ام، که هیچ وقت زیر بار ذلت و سازش نروم و سه تن از دانشجویان خون خود رابرای آزادی کشور تقدیم کردند، لذا چنین روزی روز تجلیل از تثبیت جنبش دانشجویی است .

امام جمعه شهرستان مرودشت افزود: بعد از تثبیت جنبش دانشجویی، شما دانشجویان سه شاخصه را دنبال می کنید، اول ارتقاء عقلانیت با محوریت علم و اندیشه، دوم گسترش عدالت و عدالت خواهی با استیفاء حقوق مردم و با رصد کارهای مسئولان و سوم استکبار ستیزی با محور حماسه و ایثار در صحنه مبارزه .

این مراسم که به همت کانون های دانشجویی و کانون قرآن و عترت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار گردید، با اجرای تئاتر ، موسیقی و اجرای سرود توسط گروه فریاد بی صدا، قرائت بیانیه دانشجویی وتجلیل از دانشجویان فعال و برتر علمی ، آموزشی ، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی با اهداء لوح تقدیر وهدایایی همراه بود.

203/200

کد خبر: 710707

وب گردی

وب گردی