برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمع کثیری از دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر تیمورآمار معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دراین مراسم ضمن گرامیداشت روز دانشجو و درود بر روان پاک شهدای دانشجو به ویژه سه شهید که در روز 16 آذر به واسطه کار با عظمت خود و حرکت بسیار عظیم این شهدا، اظهار کرد: امید است که در این روز عظیم ما بتوانیم راجع به موضوعاتی که امروزه دغدغه جامعه دانشگاهی است صحبت شود .

وی با برشمردن وظائف و رسالت های دانشگاه در چهارکارکرد آموزشی،پژوهشی،رفاهی و فرهنگی ، بیان داشت: دانشگاه برای به انجام رساندن این وظائف بسیار مهم نیاز به یک فضای پر نشاط علمی،سیاسی، و فرهنگی دارد تا بتواند به تربیت نسلی پرداخته که توانایی مدیریت در تمام عرصه های اجتماعی جامعه را دارا باشد.

دکتر آمار افزود: برای ایجاد فضای پر نشاط در دانشگاه هر چقدر توان و انرژی مصرف شود در جهت به وجود آمدن اعتماد به نفس در دانشجویان برای انجام امور مدیریتی در تمام عرصه های اجتماعی ،موفق تر خواهیم بود.

معاون دانشجویی فرهنگی واحد رشت تاکید کرد: شکل گیری جنبش های دانشجویی در دانشگاه ها به عنوان حرکت های خودجوش مصداق اجتماعی عمل کردن قشرفرهنگی که مهمترین قشری است که در جامعه مطرح می شود خواهد بود که به عنوان قشر فرهنگی و متفکر درجامعه مطرح می شود.

این مقام مسئول مدار حرکت در جنبش های دانشجویی را بر سه اصل محوری عدالت خواهی، تحول خواهی و آرمان گرایی دانست و اظهار کرد: در این راه نباید به هیچ طیف سیاسی وابسته شد و در صورت وقوع این امر، منجر به قربانی شدن اهداف جنبش های دانشجویی می شود.

لازم به ذکراست سخنرانی، پخش کلیپ و نمایش طنز از دیگر برنامه های این مراسم بود که با هماهنگی حوزه دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و همت بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات واحد رشت برگزار شد، که مورد توجه جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قرار گرفت.

201

کد خبر: 710724

وب گردی

وب گردی