دانشجوی نمونه واحد کرمان: دانشجویان دانش خود را کاربردی کنند /  فضای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مثال زدنی است

سعیدی دانشجوی  مقطع دکتری  واحد کرمان می‌گوید: اولین اثر علمی ام را در رشته گیاهپزشکی با کتاب آموزش مصور کشت گلخانه ای در سال 1391 چاپ کردم/  اجرای 7 طرح پژوهشی تصویب شده در مرکز تحقیقات علوم  اعصاب و دانشگاه علوم پزشکی / مسئول اجرایی و داور مجله علمی پژوهشی داخلی Report of health care  هستم.

به گزارش ایسکانیوز؛ در آستانه شانزدهم آذر و به مناسبت روز دانشجو گفت‌وگویی با حدیث سعیدی دانشجوی مقطع دکتری واحد کرمان انجام داده‌ایم. گفت‌وگوی خبرنگار اداره روابط عمومی دانشگاه با وی را پی می‌گیریم:

*با تبریک روز دانشجو، لطفا کمی از خودتان ،سابقه زندگی و تحصیلیتان بفرمایید.

- حدیث سعیدی هستم ، متولد 1366 از جیرفت و ساکن شهر کرمان. دوران دبستان تا دانشگاه خود را در شهر کرمان گذراندم. تحصیلات کارشناسیم را در دانشگاه شهید باهنر کرمان در رشته مهندسی گیاهپزشکی در سال 1391 به اتمام رساندم. سپس کارشناسی ارشد خود را در رشته روانشناسی بالینی در دانشگاه آزاد واحد کرمان با معدل 19.74 و کسب رتبه اول در سال 1394 به پایان رساندم و از طریق استعدادهای درخشان در رشته دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی در واحد کرمان پذیرفته شدم و هم اکنون نیز در این رشته مشغول به تحصیل هستم .

* دلیل شما از تغییر رشته تحصیلیتان از گیاهپزشکی به روانشناسی چه بود؟

- به کارهای درمانی علاقه داشتم اما علم خود را تنها به علوم تجربی معطوف نکردم و برای تحصیل در مقاطع بالاتر وارد علوم انسانی شدم و رشته روانشناسی را انتخاب کردم

* انگیزه شما از ادامه تحصیل چی بود؟

- من خود را همیشه ملزم به یادگیری می دانم اما خب درس خواندن باعث نشاط من میشود.

* در مورد سوابق علمی خود توضیح بفرمائید؟

-اولین اثر علمی ام را بر اساس اندوخته های خود در رشته گیاهپزشکی با کتابی تحت عنوان آموزش مصور کشت گلخانه ای خیار و گوجه فرنگی با همکاری اساتید دانشگاهی در سال 1391 آغاز نمودم و پس از آن موفق به چاپ سه کتاب دیگر تحت عنوان آموزش مصور خواص و کاربرد گیاهان دارویی، موفقیت و آرامش در دستان شما و کتاب کودک در حال رشد شدم . باتوجه به علاقه وافرم به فعالیت های پژوهشی ، علاوه بر چاپ کتاب، تاکنون مجری 7 طرح پژوهشی نیز بوده ام که توسط مرکز تحقیقات علوم اعصاب و مرکز تحقیقات بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان به تصویب رسیده اند. همچنین حدود 12مقاله در مجلات ( ISI، علمی پژوهشی، و کنفرانس های بین المللی داخلی و خارجی) توسط بنده به چاپ رسیده است و در حال حاظر نیز به عنوان مسئول اجرایی و داور افتخاری مجله علمی پژوهشی داخلی Report of health care مشغول به فعالیت هستم.

* علاوه بر پژوهش آیا در بحث آموزش و تدریس نیز فعالیت داشته اید؟

- بله، علاوه بر پژوهش، در بحث آموزش نیز برای اشاعه فرهنگ شاد زیستن به عنوان مدرس مثبت نگری و خنده درمانی با انجمن ام.اس شهر کرمان و برخی از دستگاه های اجرایی همکاری داشته ام. همچنین با اخذ مدرک مربی گری آموزش مهارتهای زندگی ویژه کودکان از مرکز مشاوره دانشگاه تهران و اخذ مدرک مربی گری آموزش مهارت های زندگی ویژه زوجین از انجمن ازدواج و خانوده کشور، در این زمینه ها نیز به عنوان مدرس فعالیت دارم.

* نظر شما راجع به ورزش چیست؟ آیا در این زمینه نیز فعالیت داشته اید؟

ورزش را به عنوان یک اصل مهم در زندگی همیشه مد نظر قرار داده ام زیرا سبب نشاط و تندرستی میشود. در رشته کاراته و تنیس روی میز فعالیت داشته ام. همچنین با عضویت در کمیته فرهنگی و تحقیقات هیات شنای استان کرمان به سرپرستی جناب آقای دیوسالار، به پژوهش های علمی خود در حیطه ورزشی نیز ادامه داده و به عنوان روانشناس انگیزشی با مشاوره هایی که به اعضای تیم هیات شنای استان کرمان در رده سنی کودکان 8-10 سال دادم منجر به اخذ مدلهای طلا و نقره توسط بچه های تیم در مسابقات کشوری در سال جاری شد.

* در مسابقات یا جشنواره ها شرکت کرده اید؟

در بیست و هفتمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان کشور در سال 1391 با نرم افزاری که در خصوص زندگی نامه حضرت زهرا(س) طراحی نمودم موفق به اخذ رتبه اول کشوری شدم.

*باتوجه به اینکه شما در دو دانشگاه آزاد اسلامی و ملی تحصیل کردید به نظرتان کدام دانشگاه بهتر است ؟

به نظر من همه چیز بر می گردد به تلاش خود دانشجو نه نوع دانشگاه، مننقش دانشگاه را10درصد و نقش دانشجو برای فراگیری علمرا 90 درصد میدانم.

*فضای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را چگونه ارزیابی می نماید؟

دانشگاه آزاد اسلامی از فضای علمی و پژوهشی بسیار مطلوبی برخوردار است،مخصوصا باشگاه پژوهشگران جوان که جدیدا با عضویت در این باشگاه قصد دارم فعالیت های پژوهشی خود را با همکاری اساتیدم ادامه دهم.

*نظرتان در مورد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر چیست؟

هرچند ممکن است علایق افراد متفاوت باشد اما به نظرم آموزش و فراگیری علم در زندگی امری بسیار مهم است با این حال تاکید دارم اگر وارد دانشگاه می­شوند حتما دانش خود را کاربردی کنند زیرا صرف اخذ مدارک دانشگاهی و یا تهیه‌ی رزومه‌ی تحصیلی قوی، محرک مناسبی برای طی مسیرهای این چنینی نیستند.

*کدام یک از استادان دانشگاهی بیشتر در موفقیت شما نقش داشتند؟

-از همه اساتیدم تشکر میکنم اما جا دارد از سرکار خانم دکتر تجربه کار، خانم دکتر زین الدینی ، خانم دکتر رضوی و جناب آقای دکتر مهدی زاده تشکر ویژه نمایم.

* اوقاعت فراغت خود را چگونه میگذارنید؟

- مسافرت با خانواده ، مطالعه و ورزش

*و اما شیرین ترین خاطره؟

-چاپ اولین کتابم

*تلخ ترین خاطره شما؟

به آیه 216 سوره بقره خیلی معتقدم «چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید ، حال آن که خیرشما در آن است» به همین دلیل چیزی تحت عنوان خاطره تلخ ندارم.

* در انتها اگر نکته ای دارید بفرمایید.

-اولین قدم برای شاد زیستن« درک ارزش داشته‌ها و شکر گزاری است» بدانید شاهکار خالق هستید و لایق بهترین ها پس همیشه با توکل به خدا در مسیر زندگی در حرکت باشید و تا حصول نتیجه امیدوار بوده و دست از تلاش برنداریدو در نهایت فرصت‌هایی که در زندگی برای کمک به دیگران نصیب شما می‌شوند را غنیمت بشمارید زیرا نتیجه‌ی نهایی بهره‌گیری از این فرصت‌ها، سبب شادی خود شما میشود.

203/200

کد خبر: 710754

وب گردی

وب گردی