استقرار۵۳هزار نیرودر جاده ها/ بخشودگی جرایم رانندگی تمدید نمی شود

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ۵۳ هزار نفر به صورت مستقیم در سطح جاده ها مستقر هستند تا زمستان امسال یکی از کم حادثه ترین زمستان ها را داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش طرح زمستانی پلیس راهور که در پیست آبعلی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: طرح ویژه ترافیکی زمستان ۹۵ از امروز با حضور همه دستگاه های امدادی و همه دستگاه های دست اندرکار تا ۲۰ اسفند در ۲۹ استان کشور و بیش از ۱۰۰ گردنه برف گیر به صورت هماهنگ اجرا می شود.

وی افزود: بیش از ۵۳ هزار نفر به صورت مستقیم در سطح جاده ها مستقر هستند تا زمستان امسال یکی از کم حادثه ترین زمستان ها را داشته باشیم. در زمستان گذشته، سه هزار و ۴۸۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تمام تلاشمان در امسال کاهش وقوع تصادفات است.

سردار مهری ادامه داد: توجه رانندگان به علائم راهنمایی و رانندگی هشدارهای راهداری و هواشناسی و همچنین هشدارهای پلیس راه و سفر با آگاهی می تواند نقش چشمگیری در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد. کسانی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند می توانند شکایت خود از رانندگی رانندگان متخلف را به ۱۱۰، ۱۲۰ و ۲۰۲۰ اطلاع دهند.

وی افزود: در زمستان توجه به شرایط رانندگی بسیار مهم است داشتن زنجیر چرخ الزامی است شرایط جوی ناپایدار است از این رو باید با تجهیزات مناسب اقدام به سفر در جاده های زمستانی کرد. رانندگی در جاده های برفی زمان بیشتری را می طلبد و باید صبر و حوصله بیشتری در رانندگی به خرج داد.

وی درباره شرایط ترافیکی در چند روز اخیر به ویژه در کلانشهر ها گفت: طرح زمستانی هم در درون شهرها و هم در خارج از شهرها انجام می شود و باید برنامه ریزی کنیم که دیگر در بارش ها غافلگیر نشویم چنانچه چند روز پیش در تهران چنین شرایطی ایجاد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از اول مهر ماه موتورسیکلت های کاربراتوری نمره نمی شود و هیچ نامه ای از طرف وزارت صنعت و معدن به پلیس راهور ارائه نشده است اگر تصمیم برای نمره گذاری شود قطعا اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: در حال حاضر فقط برای یخ زدایی از نمک در جاده ها استفاده می شود و هنوز تجهیزات جدیدی در اختیارمان قرار نگرفته است.

وی درباره افزایش میزان جرایم و پیش بینی آن در لایحه بودجه گفت: پلیس درباره افزایش جرایم رانندگی تابع دولت هست و هرچیزی که اعلام شود همان را انجام می دهیم.

بخشودگی جرایم رانندگی تمدید نمی شود

مهری عنوان کرد: برابر قانون امسال تا پایان آذر جرایم دیرکرد بخشیده نمی شود و کسانی که تا پایان آذر جرایم را پرداخت نکنند به هیچ عنوان این بخشودگی تمدید نخواهد شد.

وی گفت: پلاک های جدید در تهران اکنون از عدد ۱۰ استفاده میشود قبلا از ۱۱ شروع می شد تا ۹۹ با توجه به اینکه ۹۹ ظرفیتش به اتمام رسید ۱۰ جایگزین شد. ما از نظر میزان اختصاص پلاک مشکلی نداریم و بر اساس آمار هفت ماهه سال ۹۵، بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد کاهش ۲۸۸ نفر تلفات در تصادفات بودیم که ۳ درصد کاهش داشته است.

منبع:مهر

706/700

کد خبر: 710763

وب گردی

وب گردی